//
cititi...
Promovare virală

Ce este defapt promovarea virala?

Conform DEX, promovare inseamna campanie de lansare a unui produs pe piata, a face cunoscut un produs. Viral se refera la un virus, specific unui virus. Pentru a fi clar tuturor, promovarea virala se refera la acea publicitate care practic se propaga de la sine, fara ajutorul autorului reclamei. Aceasta promovare se face cu costuri minime sau chiar zero. Nu e nevoie decat sa fii inventiv, sa creezi o reclama cu umor, interesanta sau care sa starneasca curiozitatea. Ori, pur si simplu sa creezi un spot publicitar care sa satisfaca ochiul privitorului, iar, mai apoi, reclama ta va fi mai raspandita decat orice alt virus pe internet.

Ca sa va dau un exemplu concret de viral puteti urmari clipul de mai jos.

Are peste 300.000 de vizualizari pe Youtube. Cred ca este unul din cele mai cunoscute clipuri virale. Este un spot publicitar pentru televizoarele Teletech. Cu siguranta va amintiti de el! Celebrul Naumovici, impreuna cu un alt domn, arunca din clopotnita unei biserici un preot. Dupa ce acesta ajunge jos intr-un nor de praf, replica celebra apare : “Ba berbecule! Ti-am spus ma ca e popa? Tu, nimic … Batman, Batman!”. Imi amintesc ca la vremea respctiva orice conversatie trebuia sa contina “Tu, nimic … Batman, Batman!”.

Dupa cum spuneam, promovarea virala se propaga singura. Modalitatile de propagare sunt diverse. Fie ca se trimite de la un utilizator la altul prin casuta de mail sau pe Yahoo Messenger, fie ca se face share pe retele sociale precum Facebook-ul sau pe blogul personal, fie ca un prieten ti-l recomanda cu mare caldura printr-un sms, toate au acelasi scop: sa se urmareasca, sa se inteleaga si sa se preia mesajul respectiv fara niciun fel de reticienta.

Masurarea acestor campanii virale se face in functie de tipul campaniei. “Daca este o pagina de Internet cu un chestionar – de exemplu un test de inteligenta – putem verifica cu un tool de statistica – eventual cel de la google analytics, numarul de accesari si de aici putem trage concluziile necesare. In cazul in care vorbim despre o campanie video, care este recomandat sa fie prezenta pe cat mai multe site-uri de video sharing – un instrument util in acest caz este cel de Visible Measures.” (http://www.veghes.ro/publicitatea-virala/#more-124)

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: