//
cititi...
Conţinut generat de utilizatori

Arborele genealogic al Web 2.0

Înainte de a vorbi despre Web 2.0 trebuie să trecem în revistă câteva caracteristici ale strămoșilor săi Web 1.0 și Web 1.5. Trecerea de la aceste forme spre Web 2.0 a fost puțin sesizabilă, însă nu era posibilă dacă nu ar fi existat aceste forme. NOTA BENE! Dacă nu ar fi existat Internetul astăzi nu am mai fi vorbit nici despre web, nici de conținut online.

Web 1.0 a apărut la începutul anilor `90 când pe Web au început să fie postate cantități uriașe de informații. Atunci au început să se dezvolte comunitățile online preocupate de colaborări din domeniul învățământului și al cercetării științifice. Capacitățile tehnice erau, însă, mărginite, iar utilizatorilor le era destul de greu să furnizeze sau să modifice un conținut.

Câțiva ani mai târziu, ziariștii au început să publice pe pagini web știri și informații. Aceasta este perioada web 1.5, care a avut ca punct slab faptul că informațiile circulau unidirecțional, de la Emițător la Receptor, neexistând un răspuns din partea destinatorilor mesajelor.

Conceptul de Web 2.0 a văzut lumina zilei în 2005, iar cea mai importantă caracteristică a sa este participarea activă a utilizatorilor. Oamenii, mai mult sau mai puțin instruiți, au luat în propriile mâini frâiele Internetului și au început să furnizeze conținut pe web (de date, video sau audio), să interacționeze cu ceilalți utilizatori, informația intrând într-un proces de socializare. Blogurile, serviciile Wiki, site-urile de socializare (My Space, Hi5, LinkeIn), site-urile ce distribuie conținut video (Youtube) sau de imagini (Flickr) au luat cu asalt Web-ul și l-au transformat într-o Agora mondială informațională.

Această noua tehnologie (Web 2.0) aduce, pe de o parte, avantaje (costuri mici, acces rapid și simplu la informații, conținut digital partajat), iar pe de altă parte se confruntă cu unele întrebări: Cât de adevărat și relevant este conținutul publicat? Deși conținutul se adresează oricui, ar putea să nu ajungă la nimeni? După ce principii etice se ghidează distribuitorii de conținut?

Despre caracteristicile și componentele Web 2.0, despre formele ce l-au urmat și despre corporațiile care au implementat această tehnologie serviciilor din subordine urmează să discutăm în zilele următoare. Până atunci, să aveți spor la difuzat conținut de calitate pe Internet.

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: