//
cititi...
Relaţii publice online

Conceptul de ePR

Conceptul de relatii publice este unul relativ nou in Romania daca luam in considerare modalitatea in care s-a dezvoltat pana sa devina o meserie in sine. Acest domeniu joaca un rol foarte important in  promovare si in campaniile de lansare a anumitor produse. Astfel, in procesul de dezvoltare a Internetului au ajuns la mare cautare si relatiile publice online fara de care campaniile de promovare online nu ar avea atat de multi vizitatori si potentiali clienti.

Relatiile publice din mediul online sunt cunoscute si sub denumirea de ePR (electronic Public Relations). Aceasta activitate din mediul virtual  are ca activitate atingerea mai multor criterii asupra carora atentia trebuie distribuita: media, comunitatea locala, consumatorii, investitorii si actionarii, angajatii, guvernul, liderii civici. Adesea, relatiile publice online sunt confundate cu conceptul de promovare. Insa, acestea au ca scop influentarea comportamentului indivizilor si ale grupurilor sociale prin cladirea unor relatii cu acestia. Ca o definitie a relatiilor publice, cred ca cea mai potrivita ar fi cea a lui Rex Harlow: “Relatiile publice reprezinta functia manageriala distincta  care ajuta la stabilirea si mentinerea unor limite reciproce de comunicare, la acceptarea reciproca si la cooperarea dintre o organizatie si publicul ei. Ele implica managementul problemelor, ajutandu-i pe manageri sa fie informati asupra opiniei publice si sa raspunda cererilor opiniei publice. Ele definesc si accenctueaza obligatiile managerilor de a anticipa tendintele mediului. Ele folosesc ca principale instrumente de lucru cercetarea si comunicarea bazate pe principii etice”.

Exista intradevar o legatura foarte stransa intre relatiile publice si management deoarece ambele depind de felul in care este “lucrata” prezentarea unui anumit produs. De altfel, comunicarea dintre o organizatie si publicul caruia i se adreseaza este deasemenea data de management si de modalitatea in care sunt practicate relatiile publice. Scopul este de a creste sau de a imbunatati reputatia companiei respective prin diverse metode specifice: avaluarea atitudinii pe care publicul il are fata de companie, identificarea aspectelor care pot trezi interesul consumatorilor care pot deveni ulterior posibili clienti, elaborarea unor programe care sa atraga o atitudine favorabila a publicului fata de produsul prezentat.

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: