//
cititi...
Jurnalism multimedia

De ce jurnalism multimedia?

Pentru a contiuna discutia lansata in cea ce priveste jurnalismul multimedia, voi vorbi  despre o problema foarte dezbatuta in lumea media si anume,  de ce jurnalism multimedia si despre acele  previziune care arata ca intr-un viitor, nu foarte indepartat,  jurnalismul multimedia va duce la “moartea” jurnalismului traditional .

Unul din motive  care ar duce la acest lucru, se  datoreaza dezvoltari rapide a  jurnalismul multimedia care are marele  avantaj de a ajuta jurnalistii sa fie mai eficienti, intr-un timp mai scurt si cu o viteza mai mare. Sa aibe parte de interactiune cu cititori si sa obtina un feedback. Feedback-ul obtinut il poate ajuta pe jurnalist sa  se perfectioneze constant si sa  isi imbunatateasca produsele editoriale din punct de vedere calitativ si cantitativ. Daca in  partea de print jurnalistul este constrans de un redactor sau de politicile editoriale ale publicatiei, pe online pentru a spune o poveste sau un story, se poate folosi de orice mijloc.Toti am citit despre  nunta regala a lui William si Kate, toate ziarele au dedicat pagini intregi acest eveniment insa rapiditatea cu care erau updatate informatiile in mediul online depaseau cu mult presa scrisa. De exemplu varianta online a publicatiei “Adevarul” a depasit cu mult print-ul prin faptul ca a avut pe langa articole postate indata ce erau primite informatiile, forografii dar si filmulete cu evenimentul.( http://www.adevarul.ro/life/nunta_regala/Nunta-regala-adevarulro_0_471552949.html.)

Avantajele aparitiei jurnalismului multimedia sunt date de rapiditatea cu care sunt difizate informatiile, de libertatea de exprimare si multitudinea de mijloace utilizate foto, video, grafic si animatie, linkurile care iti dau posibilitatea  de a trimite cititorul catre alte articole, cu scopul de ai oferi cat mai multe informatii.

Cititori prefera sa vizualizeze un clip care poate  dura doua minute in loc sa parcurga un text care poate dura si cinci minute. Intr-o lume in care timpul a devenit ceva foarte pretios, jurnalistii sunt constienti ca trebuie sa faca orice pentru a ajunge la public.

De urmarit este rapiditatea cu care se propaga acest lucru, teama ca multimedia va ajunge sa detina monopolul si ca intr-o buna zi  nu vor mai  existe ziare, reviste ci idoar pagini de internet care vor semana cu cele printate.

Voi incheia  tot cu o  intrebare si anume : de ce nu jurnalism multimedia?

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: