//
cititi...
Media tradiţionale

Adevarul de toamna

In momentul in care trustul de presa Adevarul Holding a luat decizia sa nu mai tipareasca Adevarul de seara, o parte dintre cititorii publicatiei au simtit o dezamagire crunta. Pentru unii tineri dezamagirea consta in imposibilitatea de a mai imparti ziarul pe strada, in schimbul unei sume modice. Altii, mai in varsta, se uita si acum nostalgic la sacosele care obisnuiau sa fie pline cu hartie tiparita, in fiece dupa-amiaza, in acelasi loc, cam aceeasi ora.

Episodul precedent: gratuitul COMPACT

Un caz similar ADS s-a petrecut la inceputul anului 2009, cand trustul de presa Ringier inceta tiparirea ziarului gratuit Compact, publicatie ce era distribuita in capitala. Acest episod avea loc la trei ani dupa lansarea publicatiei pe piata media bucuresteana. Motivul desfiintarii, invocat la acea vreme de conducerea trustului Ringier, avea la baza estimarile sumbre privind posibilitatile de evolutie a publicatiei, precum si faptul ca aceasta nu reusise sa atinga parametrii de afacere doriti.

13 octombrie, data ultimului articol ADS

Decizia de restructurare a Adevarului de seara a fost luata de conducerea trustului Adevarul Holding in luna iunie a acestui an. In consecinta, cele 39 de redactii locale ale publicatiei gratuite au continuat sa lucreze, timp de cateva luni, sub un nou nume: ADS si o noua formula: 12 redactii regionale. Avandu-l ca redactor-sef pe Sabin Orcan, Adevarul de seara isi schimbase infatisarea intr-un saptamanal cu plata (ADS), care aparea in fiecare zi de joi.

Disparitia publicatiei gratuite Adevarul de seara nu a avut aceleasi consecinte pentru angajati, pe cat au existat in cazul ziarului Compact. In februarie 2009, la momentul inchiderii publicatiei gratuite Compact, cei 22 de angajati erau disponibilizati de trustul Ringier. Acum, situatia nu este la fel de drastica pentru jurnalistii ADS, intrucat in ajutorul acestora apare Internetul. Prin urmare, cele 12 redactii regionale ale ADS nu vor fi desfiintate, ci vor continua sa contribuie articole pentru dezvoltarea site-ului adevarul.ro

ADS, momeala de notorietate pentru „pestele cel mare”

Dupa cum spunea intr-o conferinta de presa, patronul trustului Adevarul, Dinu Patriciu, decizia de transformare a Adevarului de seara intr-un saptamanal platit (ADS), a avut in spate o puternica motivatie financiara: “Adevarul de Seara a constituit un instrument de marketing, sa deschidem redactiile locale a insemnat un efort financiar mare. Astazi a venit momentul in care dam acestui public produse platite”.

La aceeasi conferinta, ce a avut loc in luna Mai a acestui an, Peter Imre, directorul general al Adevarul Holding, explica la ce anume foloseste o publicatie gratuita pentru un trust de presa: “Eu nu cred in produsele gratis. Obiectivul meu declarat si al lui Dinu Patriciu a fost de a face din Adevarul Holding un trust profitabil. Adevarul de Seara s-a nascut ca un instrument de marketing si de cresterea notorietatii marcii Adevarul. Acest lucru l-a indeplinit cu foarte mult succes”.

                                                                                                   Andrei GORGOS

Surse:

www.paginademedia.ro

www.romanialibera.ro 

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: