//
cititi...
SEO

Ghid practic: sase pasi simpli pentru a construi un articol optimizat

Asa cum spuneam in articolul introductiv despre SEO, optimizarea on-page se poate face prin diferite tactici, care asigura o vizibilitate crescuta a continutului pe motoarele de cautare. In acest sens, optimizarea propriu-zisa a continutului este esenta SEO.

Iata care sunt pasii pe care oricine trebuie sa ii urmeze pentru a optimiza un articol din punct de vedere SEO:

1. Keyword research – “cautarea cuvintelor-cheie”

Un continut optimizat pentru motoarele de cautare este construit pe baza unor cuvinte-cheie, care trebuie sa intruneasca atat calitatea de a exprima succint si clar ideea articolului, cat si cea de a se plia intocmai pe obiceiurile de consum / cautare ale utilizatorilor de Internet.

Concluzia: inainte de redactarea oricarui articol, se va face un research folosind instrumente specifice (keyword tool) . In urma acestei cautari vor fi obtinute anumite expresii reprezentative (keyphrases) pentru continutul pe care intentionezi sa il creezi.

De retinut: desi sunt numite generic cuvinte-cheie, aceastea sunt de fapt expresii, de preferat alcatuite din doua sau trei cuvinte. De asemenea, este de preferat ca aceste cuvinte-cheie sa fie accentuate in cuprinsul textului.

2. Intertitluri

Au rolul de a oferi “indicii” motoarelor de cautare, de a “sparge” blocul de text, de a accentua cuvintele-cheie si astfel de a mentine treaza atentia cititorului. Este de preferat ca acestea sa sintetizeze cat mai concis ideea paragrafului pe care il reprezinta si sa fie construite, de asemnea, pe baza unor cuvinte-cheie. Intertitlurile vor fi mereu “boldite”.

3.Title

Acesta este titlul articolului vazut de Google, nu neaparat cel care apare pe site. Este construit tot pe principiul densitatii cuvintelor-cheie, fiind recomandat sa aiba cel mult 65 de caractere, cu tot cu spatii. Acesta nu trebuie sa se rezume doar la cuvintele-cheie, ci sa exprime si sa rezume cat mai precis continutul articolului, asa cum orice utilizator de Internet ar cauta pe Google.

De retinut: Formularile din campul “Title” nu trebuie sa fie aceleasi cu titlul link-ului.

4. Titlu link

Asa cum am mentionat si in articolul anterior, link-urile trebuie sa fie personalizate prin cuvinte-cheie, astfel incat sa fie SEO friendly pentru utilizatori. Este recomandat ca in titlul link-ului sa fie folosite maximum trei keyphrases, de preferat, cele mai uzuale pe subiectul respectiv.

5. Meta-description

La fel de importanta ca si campul “Title”, meta-descrierea trebuie sa exprime cat mai clar ideea continutului, prin folosirea a maximum 160 de caractere, atat cat afiseaza Google. Din nou, se mizeaza pe cuvinte-cheie, exprimari cat mai concise si clare si nu in ultimul rand, se pune mare accent pe formularile de tip “call-to-action” (ex. Afla care sunt …, Invata cum sa faci tort de mere…)

6. Tag-uri

Sintagme reprezentative pentru textul creat, tag-urile sunt tocmai expresiile alese in urma operatiunii de keyword research. Este de preferat ca aceastea sa fie doar expresii si nu cuvinte de sine statatoare. Deoarece tag-urile sunt extrem de importante pentru ca motoarele de cautare sa poata “citi” continutul website-ului, este de preferat ca acestea sa fie cat mai particulare si sa redea exact si punctual ideile de baza ale textului in cauza.

Advertisements

Discussion

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Optimizarea on-page: sase factori esentiali « Tehnici mediatice - November 11, 2011

  2. Pingback: SEO – un aliat de nadejde al jurnalismului online « Tehnici mediatice - January 18, 2012

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: