//
cititi...
Relaţii publice online

PR online – noțiuni fundamentale

Existența activităților de PR online este atât de firească și de necesară în contextul realităților sociale actuale, încât ar fi greu de imaginat sau de explicat lipsa lor într-o lume atât de digitalizată. De fapt, comunicarea și implicit promovarea online a apărut din impulsul natural de a transmite informația unui public cât mai mare la un preț cât mai mic.

Facilitățile pe care le presupune pentru o companie un cont de twitter, de facebook sau propria pagină web nu mai pot fi compensate de metodele tradiționale de a comunica cu publicul larg. Schimbarea mediului de propagare a mesajului presupune implicit și schimbarea formei și uneori chiar și a conținutului. Ceea ce îi oferă organizației sau persoanei care transmite informația doar avantaje, pentru că își poate asigura, printr-o utilizare corectă a noilor tehnologii, lărgirea publicului anume prin diversificarea sau nuanțarea mesajului. Chiar dacă consumatorului conștientizează că esența e aceeași, pentru că, evident, o companie sau o persoană trebuie să aibă aceeași imagine generală și să se identifice cu aceleași principii indiferent dacă apare la televizor sau pe internet, efectul de subtilitate este esențial.

Imaginați-vă cum ar fi dacă HTC nu ar avea un site propriu, nu ar avea plasate reclame pe nici un site, sau nu ar anunța noile apariții de telefoane mobile decât în cadrul emisiunilor de radio și TV din Taiwan. Câți dintre noi am avea acum un HTC, sau cât de mult ar fi reușit să evolueze compania dacă ar fi avut doar feedback-ul de la clienții locali, care cel mai probabil au necesități și respectiv cerințe diferite față utilizatorii din Europa sau America. Ar fi aproape la fel dacă TVR Cultural ar emite doar pe internet, păstrându-și în totalitate formatul actual. Numărul celor care ar privi transmisiunea în direct ar scădea dramatic.

În aceste condiții sociale a folosi corect și adecvat cât mai multe resurse care să te ajute să creezi și să menții contact cu publicul tău nu face decât să îți aducă beneficii. A combina utilizarea mediilor tradiționale de informare cu utilizarea internetului pentru a răspândi un mesaj este cea mai bună soluție care să îți ofere rezultatul pe care ți-l dorești: mesajul tău va ajunge mai repede la câți mai mulți receptori. E adevărat că cineva care vrea să știe de tine indiferent dacă ești o persoană publică sau o companie va încerca să te ”urmărească” oriunde (în ziare, la radio, la întâlnirile pe viu, la televizor sau pe youtube), cei care încă nu știu de tine pot fi oriunde și trebuie să poți să-ți adaptezi mesajul pentru fiecare dintre ei, evident dacă aceasta este ceea de ce ai tu nevoie. De cele mai multe ori aceasta este EXACT ceea de ce ai tu nevoie.

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: