//
cititi...
Relaţii publice online

Aplicatii folosite in ePR

Descoperirea si dezvoltarea incredibila a Internet-ului a produs mutatii globale in toate sferele activitatii sociale, prin urmare si in domeniile comunicarii, informarii si relatiilor publice, de fapt, se poate spune ca nu exista domeniu care sa nu fie reprezentat pe Internet.

Din perspectiva teoriei informatiei si comunicarii se remarca faptul ca Internet-ul ofera posibilitatea inversarii rolurilor in procesul de comunicare (emitator si receptor), fapt ce favorizeaza comunicarea si contribuie la realizarea unei mai bune cunoasteri prin accesul nelimitat, rapid si usor la orice informatie, la fel ca si posibilitatea actualizarii permanente a informatiei.

Inovatiile  tehnologice se rasfrang direct asupra tuturor domeniilor de activitate si au implicaţii directe  în structura, cultura şi managementul organizaţiilor, mai ales din punctul de vedere al relaţiilor publice. Printre cele mai importante schimbări se numără posibilitatea de a elimina structura ierarhică a multor organizaţii, măcar din punctul de vedere al comunicării. Datorită comunicării digitale, managementul comunicării din cadrul organizatiilor a devinit mai eficient, atât pe plan intern cât şi pe plan extern. Acest lucru înseamnă că organizaţiile pot fi mai deschise şi mai transparente în încercarea de a facilita înţelegerea dintre şi la nivelul anumitor structuri si departamente. Prin comunicarea digitală este posibil să înlături graniţele temporale şi spaţiale. Asistam constient sau nu,  la o serie de prefigurari sociale care vor schimba definitiv relatiile si ierarhiile de la locul de munca datorita descentralizarii, a noilor metode de utilizare a software-lui.

Odată ce puterea tehnologiilor online creşte, creşte şi gradul de deschidere şi transparenţă la nivelul companiilor publice si private, iar profesionistii din relatii publice trebuie sa-si ajusteze perspectivele strategice, de la planificare si cercetare, pana la audit, relatii cu mass media si gestionarea situatiilor de criza Potrivit unui sondaj efectuat de Euro RSCG Magnet and Columbia Univercity Survey of Media din 2006, Internetul a introdus cu succes trei elemente revoluţionare în ecuaţia comunicării. Primul este publicarea în variantă electronică a ştirilor tipărite, în timp ce al doilea este constituit din bazele de date online care conţin surse credibile de informaţii, precum texte ştiintifice şi documente publice. Al treilea element revoluţionar este reprezentat de blogurile ce nu necesită costuri mari, publicate de persoane care pot utiliza ştiri, pe baza cărora să comenteze şi să analizeze, atât ei cât şi cititorii lor, care uneori sunt experţi în domeniu, dar care preferă să rămână anonimi.

“Puterea poporului a devenit puterea bloggerilor” este noul slogan care circula pe Internet . Bloggerii pot distruge reputaţii  şi cariere, sau pot să creeze rumoare. Astfel noile tehnologii au reusit sa dărâmă barierele conventionale, generand schimbari spectaculoase si, de multe ori, surprinzatoare „O mare parte din schimbare are legătură cu ideea de control” adaugă Peter Debreceny, presedintele Board of Trustees din cadrul Institute for Public Relations, USA. „Oamenilor din PR le place să controleze mesajele, vor ca mesajele să aibă rezonanţă şi ca publicurile să răspundă corespunzator” adauga acesta.

Specialistii din relatii publice s-au adaptat perfect si rapid contextului mediatic si au elaborate o serie de instrumente de PR online care sunt in continua transformare si modernizare. Iata cateva din aplicatiile digitale folosite in ePR, devenite de acum clasice:

  • Websit-ul
  • Posta electronica
  • Liste de discutii ( mailing lists)
  • Newsletter
  • Newgroup
  • Forum
  • Bannere
  • Articole
  • Instant messaging

Surse:

http://www.e-pr.org/manual.htm

http://www.pr-romania.ro/articole/pr-20/169-pr-20-i-consecinele-noilor-tehnologii-asupra-relaiilor-publice.html

http://www.pr-romania.ro/articole/pr-20/94-blogurile-metode-alternative-de-comunicare-i-promovare-pentru-corporaii.html

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: