//
cititi...
Tehnologii noi de comunicare

Facebook amenintat de Google+ ?

Ai cont de Facebook? Ti-ai vizitat astazi prietenii, le-ai zis la multi ani celor sarbatoriti? Ai doua citate in  minte, dar nu esti decis care sa-l postezi pentru a arata mai bine indignarea fata de cei ipocriti!? Cate like-uri crezi ca strangi la melodia postata, dar la noua poza de profil? Ai vazut ca X. ‘’is in a relationship’’?? Cum iti merge agricultura pe FarmVille? Fara indoiala, Facebook  a creat un nou mod de viata si a ‘’cules’’pana in prezent, in lumea sa virtuala circa 800 de milioane de ‘’cetateni’’.  Creat de Mark Zuckerberg in anul 2004, intr-un dormitor din Universitatea Harvard din SUA, Facebook este una dintre cele mai cunoscute retele de socializare din lume. Facebook a devenit atat de popular incat psihologii au identificat o noua tulburare nervoasa : “boala dependentei de Facebook”. Numita reteaua care a inghitit internetul, impreuna cu incoronarea de a avea cel mai mare numar de utilizatori a venit si beneficiul financiar: venitul Facebook atinge in prezent 1,6 miliarde de dolari.

Totusi nu exista competitie fara adversari, iar atunci cand tronul e ocupat se naste ambitia de a detrona. S-au scris in ultima vreme diverse articole si s-au lansat teorii care pun problema pierderii titlului pe care Facebook si l-a obtinut. Cum? Prin aparitia retelei Google+, lansata oficial in luna septembrie si care se vrea a fi, treptat, precum un pistol la tamplele Facebook-ului. Asa e , suna destul de amenintator insa, deocamdata nu are de partea sa decat aproximativ 40 de milioane de  afiliati care-l vor ajuta in lupta. E un numar mic in comparatie cu cei aproximativ 800 de ‘’prieteni’’ inscrisi pe Facebook, dar trebuie luat in considerare ca pe acesti adepti Google+ i-a adunat in numai trei luni de teste, in care puteai deveni membru doar cu invitatie.

Pentru a nu pierde suprematia din domeniul retelelor sociale, fondatorul Mark Zuckerberg s-a hotarat sa faca mai multe schimbari pentru a imbunatati platforma. Specialistii au privit noile modificari ca pe o alegere benefica care ar ajuta utilizarea mai cu usurinta a platformei, insa membrii retelei nu s-au aratat atat de incantati. Sociologii au explicat fenomenul spunand ca e firesc ca utilizatorii sa fie nemulțumiti la inceput, insa obisnuinta cu noua interfata va veni cu timpul.  Datorita aparitiei noii platforme Google+, Facebook va sta cu ‘’armele’’ pregatite, iar sirul schimbarilor se va mari tocmai din acest motiv. Chiar daca Google+ creste destul de repede, atat timpul cat si oferta pusa la dispozitie catre utilizatori va decide daca este un real pericol sau nu pentru Facebook.

O comparatie potrivita face Cristian China, consultant in social media, intr-un articol publicat in editia online a Cotidianului Adevarul : ‘’ “Retelele sociale șunt ca si berea. Nu poti sa bei numai o anumita bere, ci incerci mai multe, dar una ramane de suflet”. Insa ce te faci daca berea pe care ai produs-o ani la rand nu se mai vinde la fel de bine sau e amenintata de o alta? Ii schimbi gustul, o imbunatatesti, ii faci o reclama atragatoare, incerci sa vii cu ceva in plus fata de adversari. Tocmai aici sta problema pe care o discutam. Cine va iesi invingator din lupta Facebook/ Google+? Depinde de fiecare ce ofera. Depinde de felul cum va sti Google + sa-si atraga utilizatorii si de ulterioarele schimbari la care va apela facebook pentru a isi pastra adeptii./ Ilinca Tudosa

Bibliografie:  www.wall-street.ro

www.adevarul.ro

Advertisements

About llinca

Viata poate fi inteleasa privind inapoi, dar poate fi traita privind inainte!

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: