//
cititi...
Reţele sociale

Facebook-ul si prietenii sai


 

In prezent se spune ca persoanele care nu au deschis un cont pe Facebook, pe Twitter sau pe orice alta retea de socializare nu fac parte din categoria oamenilor importanti care au ceva de spus.Ingrosand tusa putem spune ca fara aceste portaluri am fi undeva intr-o alta era, camuflati in propriile noastre tare de comunicare prefacandu-ne ca luam contact cu realitatea prin insasi negarea acesteia.

Facebook-ul are probabil unul dintre cele mai importante roluri in societatea moderna.Si asta pentru ca prin el putem construi o imagine, fie reala, fie incadrata in anumite tipare prestabilite, sau putem promova o afacere sau un proiect.Totodata, Facebook-ul reprezinta si un instrument de lucru pentru jurnalisti si pentru oamenii de PR care ajung sa devina dependenti tocmai pentru ca Facebook-ul este o sursa continua de subiecte si povesti, de metode prin care promovarea poate atinge cote maxime si de ce nu, o sursa profitabila generatoare de venituri.

Jurnalistii gasesc pe Facebook subiecte pe care mai apoi le valorifica la maxim facand din ele adevarate povesti de viata.Si asta doar cu un simplu like.Cat despre oamenii de la PR, ei lucreaza cu Facebook-ul zilnic pentru ca aici gasesc unul dintre cele mai valide si rapide mijloace de promovare in masa, caci retelele de socializare au acest scop primordial acela de a aduna oameni din toate domeniile, care sa interactioneze si care practic, sa aduca o parte din munca si din imaginea sa pe aceasta platforma, pentru a se face cunoscuti cu rapiditatea si pentru a comunica, sub orice forma si aspect cu ceilalti.

Facebook-ul a devenit cu siguranta un mod de viata si o necesitatea a omului modern care nu poate fi perceput fara conturi pe astfel de site-uri, conturi pe care le manageriaza cum doreste.Si este important de stiut ca tot acest proces de creatie, pentru ca pana la urma asta este, o creatie a unui produs care poate coincide cu realitatea sau nu dar care ambalat in parametrii corecti poarte vinde si poate avea realizari mult mai benefice decat prin orice alta metoda conventionala, este gratis, pentru ca, pana in prezent, nu se percepe nici o taxa pentru utilizarea Facebook-ului, indiferent de ceea ce creezi acolo.

Afacerile se contureaza si se contruiesc mult mai bine prin Facebook si asta pentru simplul motiv ca aici exista o multitudine de oameni care zilnic acumuleaza informatii.Conform unor studii recente realizate de o echipa de cercetatori din Statele Unite, persoanele care au cont pe Facebook vizualizeaza zilnic, in medie aproximativ 200 de reclame sau mesaje cu caracter manipulator care nu fac altceva decat sa promoveze anumite produse sau companii.

Iar numarul celor care utilizeaza in mod voit Facebook-ul la nivel mondial depaseste 800 de milioane, fapt ce demonstreaza ca pentru proprietarii de afaceri sau pentru manageri, aceasta platforma este practic pepiniera de unde pot recolta clienti pe care mai apoi sa ii fidelizeze si sa ii transforme in consumatorii brandului.

Exista desigur si carcotasi care exclama vehement ca toate aceste retele nu fac decat sa trunchieze procesul comunicational dintre oameni, ca altereaza anumite meserii si ca devine o metoda minimalista desueta si incorecta de a te promova, in sensul ca nu faci altceva decat sa obligi anumite persoane sa vizualizeze munca ta, sau profiti de inocenta sau infantilitatea altora pentru a gasi informatii.

Dimpotriva, aceasta retea de socializare nu face altceva decat sa aduca la un loc, ireversibil si fara un scop precis care sa vina de la un nivel superior oameni din toate domeniile de activitate, informatii, divertisment si chiar noi locuri de munca, pentru ca exista companii si branduri celebre care, pe langa pr-isti au angajati oameni care se ocupa strict de acest segment destul de pretentios si alunecos datorita potentialului enorm pe care il arunca in batalie.

Cu siguranta ca pe langa toate avantajele pe care le ofera exista si o suita intreaga de dezavantaje care pun sub semnul intrebarii calitatea de promotor si sursa pentru orice domeniu practic sau spiritual. Unul dintre aceste dezavantaje ar fi faptul ca informatiile publicate, in special cele cu caracter privat nu beneficiaza de nici o securitate sau de confidentialitate, deci pot fi in orice moment descoperite.Dar acest lucru de datoreaza in principal cresterii si dezvoltarii continue a platformei care pe zi ce trece devine mai complexa si are mult mai multe aplicatii de simplificare a muncii si a activitatii prolifice pe aceasta retea.Si pentru ca rapiditatea poate avea si efecte secundare, de ordin negativ, aceasta miscare alerta a dus si la scurgerea informatiilor personale si la alte lucruri care au indepartat anumite categorii de public.Dar ca in orice activitatea pe care o intreprindem in viata, trebuie sa fim responsabili si sa ne asumam riscuri daca vrem sa contruim ceva ce in viitor va deveni sursa inepuizabila de venit, de cunostinte si de ce nu un catalizator intre noi si alte persoane.

Asadar prietenii Facebook-ului devin pe zi ce trece din ce in ce mai numerosi si nu doar pentru a crea noi identitati sau pentru a comunica ci pentru a realiza planuri intregi de marketing care au ca scop primordial atragerea de investitii, profit si noi clienti./ Narcis Avadanei

Advertisements

About narcisavadanei

Viseaza atat timp cat visul nu te distruge!

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: