//
cititi...
SEO

Cu ochii pe SEO

Dacă tot am aflat cine este şi prin câte a trebuit să treacă pentru a deveni VIP-ul care este astăzi, m-am gândit să fac “o poză” de ansamblu pentru a înţelege mai bine şi a vă obişnui cu fenomenul SEO.

Cum funcţionează şi cui foloseşte?

Pe tema domeniului SEO putem vorbi la nesfârşit. Este un personaj pretenţios, veşnic nemulţumit de propria-i imagine, care învaţă mereu noi trucuri de a se „machia” şi „aranja”.

Online Advertising Group

Cu cât devine mai perfecţionist, cu atât site-urile şi motoarele de căutare vor fi mai mulţumite. Dar nu doar ele, ci şi noi, pentru că vom găsi mai uşor şi mai repede ceea ce ne interesează. Astfel, relaţia dintre seo şi site, dintre site şi motoarele de căutare şi dintre motoarele de căutare şi noi, va fi perfectă.

Seo Pros Biz

Aşa că, atunci când aruncam mouse-ul pe geam şi ne vărsam nervii pe laptop, pentru că nu găsim ceea ce vrem pe Google, iertaţi-l, nu e vina lui. Creatorii de site-uri trebuie urecheaţi. Ei sunt principalii vinovaţi pentru că nu au ştiut să folosească aşa cum trebuie măcar tehnicile seo de bază. Desigur, webmasterii nu pot fi blamaţi dacă noi nu ştim ce şi cum căutăm şi umblăm după „cai verzi pe pereţi”. Trebuie să învăţăm şi noi cum trebuie să căutăm şi cum ne alegem cuvintele pentru a găsi ceea ce ne interesează.

All Online Marketing

Astfel, putem spune că SEO e un fel de “dădacă” a noastră şi a motoarelor de căutare, pentru creatorii de site-uri e un “chin”, iar pentru proprietarii de site-uri e un drog necesar care le provoacă euforia prin banii care le intră în buzunar.

Cum începe totul?

Cu tehnicile fundamentale de optimizare.

La fel ca şi în comunicare, cuvintele sunt esenţiale. Mai ales cuvintele cheie, care reprezintă un concept important în optimizarea pentru motoarele de căutare, ele având puterea de a decide soarta unui site. Dacă greşeşti aici, nimic nu mai poate fi îndreptat cu o altă tehnică.

Normansheppard

Ce sunt aceste cuvinte cheie? Sunt acele cuvinte care formează într-un site, într-o parte sau alta, un „păianjen” (spider). Ele atrag atenţia acestor spideri, iar spiderii de pe un anumit site, la rândul lor, acaparează atenţia spiderilor motoarelor de căutare (care sunt acele programe care scanează site-urile şi transmit informaţiile găsite înapoi către baza de informaţii a motoarelor de căutare).

Cuvintele cheie sunt folosite cu o anumită frecvenţă într-un text, în funcţie de lungimea acestuia, un anumit cuvânt cheie poate fi folosit între 5 şi 25 de ori. Acestea trebuie alese în funcţie de ceea ce este relevant pe un anumit site, de context. Dacă, de exemplu, un site ce se axează pe reţete culinare îşi va alege cuvinte cheie ca „haine de damă” atunci acesta nu va avea  o poziţie deloc bună în „braţele” motoarelor de căutare.

Totodată, abuzul folosirii cuvintelor cheie poate fi mai rău decât lipsa totală a acestora, în ceea ce priveşte poziţionarea pe un motor de căutare.”Densitatea cuvintelor este numărul de cuvinte cheie împărţite la numărul total de cuvinte al unei pagini. De exemplu dacă ai 500 de cuvinte in total şi 10 cuvinte cheie, vei avea o densitate a cuvintelor cheie de 2%. O densitate potrivită a cuvintelor cheie este una între 2% şi 7%. Orice număr mai mare este considerat exces de cuvinte cheie; orice număr mai mic este considerat prea mic pentru a avea vreun impact semnificativ.

De asemenea, conţinutul este la fel de important, acesta trebuie să fie interesant, să stârnească interes, dar şi scris în mod corect în ceea ce priveşte gramatica. Lucrurile fără sens nu interesează pe nimeni, aşa că şi acesta este un factor esenţial, atât pentru noi, ca cititori, cât şi pentru spiderii motoarelor de căutare, care sunt programaţi să pună accent pe structură.

Un alt mod de a face cunoscut un site sunt link-urile. Cu cât un site are mai multe link-uri  (trimiteri) către el pe altele (cum sunt în general blogurile), cu atât va fi mai bine poziţionat în lista motoarelor de căutare.

Seo Network World

Pe lângă conţinut, cuvinte cheie şi link-uri, titlurile site-urilor nu trebuie trecute cu vederea. Titlul este „unul dintre primele lucruri pe care un spider al motoarelor de căutare îl va observa când vizitează un site. De acceea este important să unul semnificativ. Nu trebuie să includă cuvinte cheie în exces şi cuvintele cheie alese trebuie să corespundă cu conţinutul paginii.

Nu vom putea şti niciodată totul despre SEO, dar ştim că e un monstru uriaş care îi înspăimântă pe cei care eşuează şi întinde o mână de ajutor nouă, piticilor, prin care el, internetul, cu site-urile şi motoarele sale de căutare devine un gigant.

Seo comunica cu site-urile, site-urile cu motoarele de căutare şi invers, iar acestea cu noi şi noi cu site-urile. În speranţa că nu v-am plictisit prea tare, ramaneti cu ochii pe SEO. Noi detalii picante din lumea „privată” a lui Seo, în curând.

Advertisements

About andrapetrariu

Studenta in anul al III-lea la Facultatea de Litere a Universitatii "Al. Ioan Cuza" din Iasi, la Departamentul de Stiinte ale comunicarii, specializarea Jurnalism.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: