//
cititi...
SEO

Optimizarea on-page: sase factori esentiali

Asa cum am amintit si in articolele anterioare, tacticile SEO (Search Engine Optimization, trad.: optimizarea pentru motoarele de cautare) se impart in: tactici de optimizare on-page si tehnici de optimizare off-page. Primele dintre ele sunt mai diverse si mult mai accesibile, deoarece depind doar de modul in care cei care construiesc respectivul site stiu sa foloseasca intrumentele de optimizare.

Optimizarea on-page inseamna de fapt editarea continutului, astfel incat acesta sa fie relevant pentru cautarile publicului tinta definit. Pentru ca optimizarea on-page sa fie eficienta si sa aiba rezultate maxime, este recomandat sa fie urmati sase factori esentiali.

1. Cuvintele-cheie vor fi incluse intotdeauna in primele 50 de cuvinte sau in primul paragraf al unui anumit text, excluse fiind titlurile. Explicatia acestei reguli sta in faptul ca, in general, motoarele de cautare tind sa acorde atentie primelor 50 de cuvinte de pe o anumita pagina web, decat intregului continut. De aceea, este ideal ca acele keywords sa fie folosite chiar de mai multe ori. Totusi, este recomandat ca aceasta densitate de cuvinte-cheie in deschiderea articolelor sa nu fie fortata, din ratiuni estetice si de calitate a continutului.

2. Continutul va fi original, de calitate si unic

Avand in vedere cantitatea mare de informatii legate de acelasi subiect pe care utilizatorii de Internet o pot gasi cu ajutorul motoarelor de cautare, caracterul calitativ si unic al continutului unui site devine din ce in ce mai important.  In plus, motoarele de cautare vor “penaliza” site-urile care livreaza continut identic sau asemanator, ceea ce inseamna ca respectivele webpages nu vor ajunge niciodata in primele pozitii, atat timp cat nu ofera continut propriu.

De asemenea, calitatea continutului si interesul pe care acesta il prezinta pentru cei care il acceseaza sunt fundamentale, deoarece cu cat consumatorii de Internet petrec mai mult timp pe respectivul website, cu atat motoarele de cautare il vor considera mai relevant si il vor plasa printre primele rezultate. Un site pe care utilizatorii il vor parasi in scurt timp de la accesare va fi interpretat de motoarele de cautare drept un website cu un continut slab, care nu atrage utilizatori, motiv pentru care nu il vor “primi” in pozitiile fruntase.

3. Cuvintele-cheie vor fi incluse in campul <title>

Tagurile <title> au rolul de a indica motoarelor de cautare titlul unei anumite pagini, adica sa rezume in cateva cuvinte continutul acesteia, astfel incat sa fie relevanta in cautari. Tocmai din acest motiv este esential ca acele keywords pentru care se doreste optimizarea sa fie prezente in aceste campuri.

<Title> nu apare pe pagina propriu-zisa, ci in bara de sus a browser-ului, iar in rezultatele din cautari, acest <title> apare drept o descriere extrem de succinta, care completeaza campul de <meta-description> la fel de important si acesta.

Exemplu: Un articol despre horoscopul iubirii in luna noiembrie pentru zodia taur va fi denumit simbolic:

Horoscop taur noiembrie | Horoscop dragoste taur noiembrie

4. Cuvintele-cheie vor fi incluse in tagurile <h1>

Tagurile <h1> sunt primele “indicii” pe care motoarele de cautare le citesc pentru a “afla” despre ce este vorba in continutul furnizat de respectivul site. Mai exact, sunt ca titlul unei stiri – primul care atrage atentia si primul citit. De aceea, este important ca acele keywords pe care se mizeaza in optimizarea website-ului sa fie prezente in aceste taguri <h1>, astfel incat pagina respectiva sa devina relevanta in cautari pentru respectivele cuvinte-cheie.

5. Cuvintele-cheie vor avea o densitate crescuta, indiferent de continut

Nu doar prezenta cuvintelor-cheie in “pozitii strategice” este importanta pentru optimizarea continutului, ci si frecventa cu care acestea se regasesc in interiorul unui anumit text/articol. Sigur ca acest lucru nu inseamna ca textul respectiv trebuie sa fie alcatuit dintr-o adunatura de cuvinte-cheie folosite fortat, doar pentru a atinge o anumita densitate. Dimpotriva, desi este important ca aceste keywords sa se regaseasca de mai multe ori pe respectiva pagina web, folosirea excesiva acestora va fi interpretata de motoarele de cautare drept o actiune de spam, ceea ce aduce cu sine si sanctiunea de a nu avea dreptul la o pozitie favorabila.

6. Orice link intern va fi personalizat prin folosirea cuvintelor-cheie

Asa cum aminteam si in articolul despre pasii de care trebuie sa se tina cont in optimizarea unui articol, nu doar textul in sine trebuie sa aiba un titlu, exprimat simbolic prin tagul <h1>, ci si link-ul respectivei pagini trebuie sa aiba un “nume de cod”, astfel incat sa fie usor identificabil pe motoarele de cautare si usor de retinut de catre utilizatori.

De asemenea, acest lucru este valabil si pentru link-urile inserate pe propria pagina web. Astfel, fiecare link va primi un nume, de preferat – cuvant-cheie, care sa “ii spuna” utilizatorului la ce informatie il va conduce un simplu click.

Tips: orice expresie este mai buna si mai eficienta decat clasicul si neinspiratul click aici (pentru a …)!

optimizare on-page

Advertisements

Discussion

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Optimizarea off-page: patru factori esentiali « Tehnici mediatice - November 17, 2011

  2. Pingback: Cum alegem cuvintele-cheie? « Tehnici mediatice - November 22, 2011

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: