//
cititi...
Jurnalism multimedia

Puterea feedback-ului în online

Perioada tăcerii și utilizării presei drept un “simplu difuzor al mesajelor regimului” s-a încheiat în urmă cu destul timp. Ne-am câstigat dreptul la opinie, dreptul la libera expresie și o dată cu schimbările impuse în timp, noi toți ( inclusiv presa ) am devenit mult mai vocali, îndrăznim să ne colorăm discursul, să-l modelăm și să ni-l potrivim printre celelalte tonuri. Schimbarea radicală de regim a urmărit printre altele și crearea unei identități clare a presei, îndreptată tot mai mult spre libertate și adevăr. A “intervenit” și tehnologia care i-a conturat și o identitate online, cu regulile și strategiile ei de informare. Din punctul meu de vedere, dacă s-ar impune metoda echilibrării balanței, pe de-o parte jurnalismul tradițional, iar pentru celălalt suport jurnalismul multimedia, consider că noul climat media, este mai viu, mai prompt în ceea ce privește modelarea regulilor, pentru că aici feedback-ul este produsul cald al sentimentelor de revoltă, nemulțumire, fie ale celor de admirației, apreciere, prețuire, cu privire la subiectul discuției. Consumatorul este atent la conținut cât și la modul (nedogmatic,obiectiv) în care sunt formulate articolele, dar ține cont și de prestația etică a autorului (liniara sau cu” hopuri”).

Este adevărat că uneori expresia feedback-ului poate răsturna buturuga mare, având drept urmări schimbarea profilului unui publicații, dar la fel de adevărat este și faptul că prin rectitudine morală și documentare serioasă, orice jurnalist rămîne semeț în picioare. Mediul online cu beneficiile lui, nu poate înlocui valorile presei tradiționale. Opiniile, comentariile, informațiile trunchiate, deformate, vor fi întotdeauna sancționate de către consumator, printr-o lipsă de interes față de produsul adus de jurnalist în spațiul virtual. În jurnalismul multimedia feedback-ul este “la vedere”, așadar ne sunt afișate reacțiile altor consumatori cu privire la un anumit subiect. Cei care au ramas loiali variantei print, daca se învârt într-un cerc numeros de prieteni beneficiază de acest lucru, dar de obicei oamenii preferă intimitatea lecturării paginilor de ziar.

Diversitatea este asul cel mai puternic pe care îl ține în mână internetul, pentru că utilizându-l poți ajunge mult mai ușor la adevăr, poți descoperi întreaga realitate, nu doar părti din ea.

Ar fi interesant de urmărit câți jurnaliștii, oameni ai cuvântului, aleg să meargă, fără abateri, pe drumul dictat de conștiința lor, și câți se “modelează” după mimica feedback-ului primit. / Daniela Asaftei

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: