//
cititi...
Relaţii publice online

Specialistul in relatii publice, maestru in comunicare

Relatiile publice au devenit o forta in sine, iar specialistii in acest domeniu sunt numiti pe buna dreptate the spin doctors. Consilieri de imagine, asistenti personali ( Hollywood-ul le datoreaza atatea!), sfatuitori de taina, toti sunt adevarate „eminente cenusii” fara de care nimic nu se concepe. Rolul lor a capatat valente magice, fiind considerati adevarati vrajitori ( sau manipulatori, depinde de situatie) dupa ce au reusit sa prezinte persoane, companii sau anumite evenimente in cea mai buna lumina posibila, realizari adesea privite cu suspiciune, ca si cum aceste obiective pot fi atinse doar prin minciuna si falsa reprezentare.

Mediul de afaceri, caracterizat printr-o competitie acerba, marcat de scandaluri intre corporatii si de prabusiri spectaculoase pe pietele financiare, a ridicat relatiile publice la un nivel de importanta la fel de de ridicat ca si planul de afaceri. Astfel amploarea acestui domeniu de activitate a crescut in ultimile decenii, incat relatiile publice au devenit sinonime cu succesul si celebritatea.

Ce face un PRist?
Orice manual de relatii publice vei deschide , iti va spune urmatoarele: „ specialistul în relaţii publice creează şi gestionează imaginea publică a unor instituţii, societăţi comerciale, partide şi organizaţii politice, organizaţii non-guvernamentale etc.;mediază conflicte şi consiliază negocierile, gestioneză relaţiile organizaţiei cu mass-media în calitate de purtător de cuvânt sau funcţionar în cadrul biroului de presă, redactează mesaje scrise şi audio-vizuale, organizează evenimente mediatice (conferinţe de presă, expoziţii, lansări de bunuri sau servicii etc.)”.

Ce atributii si responsabilitati are:
• cercetarea, colectarea, prelucrarea, analiza şi sinteza informaţiilor;
• elaborarea, crearea sau selectarea de materiale scrise, video, foto, audio pentru organizaţia sau clientul pentru care lucrează;
• diseminarea de informaţii către jurnalişti, acţionari, investitori, instituţii guvernamentale şi toate categoriile de public care fac parte din sfera de interes a organizaţiei sau clientului pentru care lucrează;
• colaborarea eficientă cu echipa în cadrul căreia lucrează şi cu ceilalţi colaboratori;
• legătura permanentă cu clientul sau echipa managerială pentru care lucrează;
• organizarea şi participarea la evenimente în beneficiul organizaţiei sau clientului pentru care lucrează;

Daca pana acum vi se pare ca fisa postului este destul de „volatila”, aflati ca va inselati, jobul de PRist este considerat printre cele mai solicitante, mai ales ca programul de lucru este 24/7, pentru ca un bun profesionist in relatii publice trebuie sa se informeze non-stop, sa afle ceea cel intereseaza inaintea tuturor.
Mai exact, munca unui specialist în relaţii publice constă în: scrierea şi editarea de materiale pentru diferite categorii de public, relaţii cu media, ceea ce înseamnă cultivarea şi menţinerea unor relaţii bune de colaborare cu jurnalistii, crearea identităţii de companie/ corporaţie prin conceperea campaniilor de publicitate , ceea ce înseamnă prezentarea/crearea elementelor de identificare a companiei şi mai puţin a produselor acesteia, comunicare eficientă cu indivizi şi grupuri în cadrul întâlnirilor, prezentărilor sau alte tipuri de evenimente colective, cu alte cuvinte, el este cel care organizeaza si supravegheaza aceste evenimente.

De asemenea se ocupa de producţia de broşuri, rapoarte, filme şi programe multimedia ca mijloace importante de comunicare, si organizeaza evenimente speciale- conferinţe de presă, expoziţii, „zile deschise”, competiţii şi programe de premiere pentru activităţi deosebite. Toate aceste atributii au drept scop câştigarea atenţiei audienţelor specifice, cercetarea şi evaluarea pozitiei, statutului clientului pentru care lucreaza, si sunt doar două din activităţile principale ale specialisului de relaţii publice. Dar mai multe despre ceea ce face munca specialistului in PR atat de interesanta, vom afla data viitoare.

Surse:

http://buticuldepr.wordpress.com/fragmente/specialistul-de-relatii-publice/
http://danoctaviancatana.blogspot.com/2008/03/specialistul-n-relaii-publice-lmurire.html

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: