//
cititi...
Promovare virală

Poneii si Internetul

Probabil cel mai puternic exemplu al influentei promovarii virale trebuie sa fie cel oferit de serialul de animatie “My Little Pony: Friendship is Magic” difuzat de catre postul britanic  de televiziune The Hub. Initial destinat copiilor (in special fetelor) si folosit ca un instrument de publicitate pentru liniade jucarii produsa de Hasbro, serialul a capatat foarte rapid un statut de fenomen viral pe internet gratie unei audiente neasteptat de mari din partea publicului masculin cu varste cuprinse intre 14 si 35 de ani. Fanii serialului sau “bronies” cum se intituleaza (joc de cuvinte intre “brother-bro” si ponies- ponei) au reusit nu numai sa creeze audiente uriase pentru serial, ci si sa declanseze un adevarat fenomen cultural pe internet, ajungand pana la conventii si intruniri uriase.

Istoria serialului

In anul 1983, compania de jucarii Hasbro a pus pe piata o linie de papusi in forma unor ponei, destinata publicului feminin tanar. Pentru a-si promova noul produs, Hasbro a lansat in aceeasi perioasa un serial de televiziune bazat pe noile sale creatii. Jucariile s-au bucurat de succes in anii 80′ ceea ce a general numeroase filme, seriale si produse bazate pe acest brand.

In octombrie 2010, Hasbro studios, studioul de animatie a companiei de jucarii, a difuzat, prin intermediul postului de televiziune The Hub ultima versiune a serialului My Little Pony, intitulat, “Friendship is Magic.” Bazat pe aventurile unui grup de ponei, show-ul s-a bucurat in scurt timp de o audienta uriasa, in special datorita influentei  internetului. Multi critici au apreciat povestea relativ complexa pentru un public tanar, umorul, care poate fi apreciat atat de catre copii cat si de parintii acestora, dar si mesajele de prietenie, intelegere si cooperare care insoteau fiecare episod. Cu toate acestea, unii critici au fost mai rezervati in laude. Site-ul Cartoon Brew dedicat discutiilor pe tema animatiei a publicat un articol acid la adresa noilor tendinte in animatia de televiziune, criticand serialul “My Little Pony” pentru legaturile cu o linie de jucarii si tendinta de a promova acele produse, numind show-ul “a sign of the end of the creator-driven era in TV animation”. Utilizatorii forumului de discutie 4chan.org au comentat pe seama articolului si, chiar daca initial ei nu urmareau serialul, in scurt timp au ajuns sa il vizioneze frecvent. Topicurile au crescut ca numar si, in scurt timp, intreg site-ul a fost “bombardat” de  discutii despre acest serial. De aici comentariile si popularitatea desenului animat s-au raspandit pe intreg internetul datorita fanilor care doreau sa discute despre noul lor show de televiziune preferat.

Datorita popularitatii uriase pe internet a serialului si a expansiunii publicului tinta, care cuprinde acum si o audienta masculina cu varste cuprinse intre 14 si 35 de ani, “My Little Pony: Friendship is Magic” a ajuns sa numere o audienta de aproximativ patru milioane la sfarsitul primului sezon. Noua audienta a reusit sa genereze un fenomen cultural urias pe internet. Site-uri noi precum “Equestria Daily” si “Ponychan aparute din dorinta fanilor de a-si impartasi opinii despre serial au ajuns sa aiba peste 100.000 de vizitatori zilnic. DeviantArt si YouTube au fost si ele “bombardate” de creatiile iubitorilor show-ului, insumand artwork-uri, fragmente din seriale, parodii si glume.


Publicitate Mascata

Exista numeroase argumente care sa clasifice acest serial in categoria publicitatii mascate. Este foarte clar pentru oricine ca acest desenul animat a fost si este in continuare cea mai buna forma de publicitate pentru linia de jucarii cu sigla “My Little Pony.” Popularitatea serialului a venit ca un soc nu numai pentru fani (creatorul site-ului “”Equestria Daily” insusi si-a manifestat surpriza pentru acest fenomen) ci mai ales pentru echipa de productie si pentru compania de jucarii. Numarul urias de utilizatori de internet care genereaza material dedicat acestui brand au reusit sa tranzmita, gratuit, unei audiente care insumeaza miliarde de oameni, produsul publicitar al acestei companii de jucarii.

Este foarte probabil ca in viitorul apropiat, numeroase studiouri de animatie sa cumpere drepturile de difuzare pentru seriale de animatie de mult uitate, sa le re-editeze si sa le lanseze nu catre publicul TV ci catre audienta internetului.

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: