//
cititi...
Relaţii publice online

ePR inseamna un site bine intretinut.

Dupa ce ne-am hotarat sa ne construim propriul website al companiei noastre de PR, nu punem din start cateva informatii, eventual un motto, si apoi uitam complet de el, ci ii facem constant update-uri care sa mentina site-ul curat, sigur, cu informatiile corecte. A tine un portal web “up-to-date” este un lucru numaidecat important, insa de cele mai multe ori nu este distractiv. Astfel incat cei mai multi PR-isti aleg sa angajeze webdesigneri care sa aiba grija de site.

Cine detine sau intretine o pagina de internet stie bine urmatoarele sfaturi:

  1. Cat mai simplu. Structura site-ului poate fi in mod inutil intortocheata ceea ce limiteaza deseori accesul publicului la informatiile pe care le cauta. In plus, cu cat site-ul e mai “incarcat” cu atat e mai complicat sa ii faci update-urile. Tineti minte ca gigantii IT, cum ar fi Google sau Yahoo, au o interfata extrem de simpla.
  2. Link-urile mor. E un lucru ce tine de existenta spatiului web: link-urile trec in non-existenta si apoi inapoi in existenta in mod constant. Proprietarii lor isi muta serverele sau diverse alte probleme, motive sunt multe, link-urile trebuie verificate periodic.
  3. Oamenii nu te ajuta. Vizitatorii site-ului tau nu-ti vor spune atunci cand au dat peste un link mort, de exemplu, indiferent cat de insistent le ceri tu feedback-ul. Ca utilizatori, cu totii suntem de acord ca e treaba administratorului sa aiba grija de site. Ce fac vizitatorii cand au accesat un link mort pe site-ul tau? E simplu. Pleaca.
  4. Link checker-ul nu e de-ajuns. O inventie binevenita pentru toti proprietarii de pagini web sunt asa-numitele web-checkere, niste softuri care acceseaza periodic link-urile de pe site-ul rau si raporteaza atunci cand gaseste unul mort. Ce faci insa atunci cand link-ul merge, dar site-ul catre care duce nu functioneaza, sau si-a schimbat definitiv adresa? Nu sunt de-ajuns aceste programe.
  5. Erorile lingvistice conteaza. Greselile de gramatica sau cuvintele incomplete ies in evidenta pe site si, cu cat exista mai mult, cu atat iti patezi imaginea in fata celor pe care vrei sa ii “cuceresti”.
  6. Scapa de erorile de design repede. Asa-numitele “bug-uri” devin enervanti si pot sa impiedice navigarea pe site. Erorile de codificare pot de asemenea sa faca site-ul sa arate prost si nu vrei ca acest lucru sa existe pe un timp indelungat.
  7. Mentenanta site-ului reprezinta baza PR. Nimanui nu-i place un site unde link-urile nu functioneaza, informatiile sunt vechi si nefolositoare iar informatiile pe care le cauti lipsesc. Nu ar trebui sa treaca mai mult de o saptamana intre update-uri. Un mod de a-ti reaminti este plasarea, pe site, a functiei “Update ultima data…”. Prospetimea e la fel de importanta in ePR pe cat e in macelarii.
  8. Totul este conectat. Daca schimbi ceva pe site (adaugi, stergi, muti o functie/pagina etc.), toate celelalte elemente sufera. Cu cat intri mai des pe pagina ta, cu atat sunt mai mari sansele sa observi si sa remediezi problema.

Site-ul tau este cartea de vizita si CV-ul tau combinate. Niciun alt instrument de comunicare nu iti ofera disponibilitate 24/7 in orice colt al lumii asa cum o face website-ul. Publica toate informatiile pe care ai dori sa le vada clienti, investitori, colaboratori si alte persoane care-ti viziteaza site-ul. Modestia nu e o virtute cand vine vorba de ePR. Ca sa ai cat mai mult credibilitate, trebuie sa spui cat mai multe despre tine.

Website-ul e unul dintre cele mai importante mijloace de comunicare ale unei organizatii de PR. Trebuie tratat ca atare.

Surse:

http://www.megaessays.com

http://www.prismjournal.org

http://www.theprcoach.com/

http://www.online-pr.com

 

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: