//
cititi...
Media tradiţionale

Internetul nu dauneaza. Internetul reinventeaza ( sau Cum sa nu spunem “Amin” mediei traditionale)

Ca un fir de par alb la 20 de ani. Asa apar mass-urile pe Messenger: “Da click pe www.radioimpactfm.ro si asculta cea mai buna muzica” sau “ Fii atent! Cea mai tare faza pe ” www.cancan.ro “ sau “ In seara asta, pe OTV, super emisiune, nu o rata, poate pierzi si reluarea!”.  Da, intr-adevar, Internetul le are pe toate, e atotcuprinzator, ar parea Tatal Mediei.

In functie de varsta, rostirea cuvantului Internet poate zgaria urechile cetatenilor sau, dimpotriva, poate mangaia (senzual sau nu), asta daca ne raportam la multitudinea de lucruri care pot fi infaptuite prin intermediul sau.

Trebuie sa fii ipocrit sa nu recunosti ca Internetul insumeaza toate cele trei tipuri de media traditionale in asa masura incat poti servi un 3 in 1 online linistit, intrucat poti beneficia, simultan, atat de TV online, presa scrisa online cat si Radio online, prin simpla deschidere a 3 Tab-uri. Totusi, acest aspect ( infricosator pentru media traditionale, in prima instanta) nu se compara, traditional vorbind, cu faptul de a intoarce o pagina simtind mirosul proaspat de ziar abia iesit de sub tipar, de a schimba volumul radio-ului de la sursa sau de a izbi telecomanda televizorului pentru ca PRO TV-ul se vede pixelat. Acestea sunt, probabil, motivele pentru care in 2010 peste 90% din conținutul televizat și peste 80% din cel audio a fost accesat prin intermediul canalelor traditionale dar nu negam faptul ca e posibil ca la acest aspect sa fi contribuit si lansarea unor noi servicii precum canale de filme sau sistemul high-definition care, in mod sigur, a contribuit la sporirea vanzarilor.

Chiar daca exista un echilibru in ceea ce priveste balanta Internet – Media Traditionale,potrivit unor studiirealizate la jumatatea anului trecut, ziarele si revistele sunt segmente ale media care palesc in fata online-ului, urmate fiind de radio si segmentul outdoor. Din acest punct de vedere, televiziunea ocupa un loc fruntas, nereprezentand un pericol pentru online asa cum si reciproca este valabila.

Internetul nu contribuie la sfarsitul “erei mediei traditionale” ci dimpotriva: este un intermediu prin care presa scrisa aduce siesi imbunatatiri. Optiunile de plata online pe care industria de print le-a pus la dispozitie, cititorilor, sunt o dovada clara a acestui aspect, chiar daca, faptul ca o oarecare publicatie ar putea fi disponibila in intregime online dar si gratuit ar putea conduce la ideea scaderii bruste a numarului de cititori a variantei tiparite. Intotdeauna se vor gasi tineri care sa ia BRAVO pentru a citi in timpul orelor, adulti care sa asculte EUROPA FM la casti sau taximetristi care sa se uite la mini-televizorul din masina de serviciu, in timpul programului.

Sunt suficiente motive pentru care Internetul nu trebuie considerat Lupul din “Societatea cu trei medii traditionale”, care le duce la pieire. El bate la usa acesteia; daca vreo parte a media ii raspunde, bucuros se ofera sa participe la reinventarea acesteia. Daca nu, ii e totuna: oricum, toate drumurile duc la el.

SURSA:

www.deloitte.com

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: