//
cititi...
SEO

Optimizarea off-page: patru factori esentiali

La fel de importante ca tacticile de optimizare on-page, tehnicile de optimizare off-page sunt esentiale pentru ca procesul de optimizare pentru motoarele de cautare sa fie complet si eficient. In fapt, optimizarea off-page se bazeaza pe factori externi, care pot influenta considerabil masura in care Google vede drept relevant continutul website-ului in cauza. Conform cest grad de relevanta din perspectiva motoarelor de cautare pe care fiecare site il primeste in urma unui sistem de notare la baza caruia se regasesste o anumita formula algoritmica dezvoltata de Google se numeste PageRank.

In acest context, optimizarea off-page, bazata pe link building, capata o importanta aparte, deoarece, in procesul de stabilire a relevantei pe care un anumit site il are, Google analizeaza numarul site-urilor care au trimitere/se conecteaza la respectivul site si cat de importante sunt si acestea in sistemul de page-ranking.

Afla care sunt cei mai importanti patru factori de opimizare off-page care contribuie la cresterea notei de PageRank a unui site.

1. Obtine link-uri “de calitate”

Aceasta tactica se refera la crearea unei retele de site-uri cu un PageRank mare, care sa fie conectate la website-ul in cauza si sa faca trimiteri la acesta. Astfel, o pagina web asociata cu alte pagini cu un grad mare de relevanta pentru motoarele de cautare va primi automat un statut asemanator, fiind indexata de motoarele de cautare drept un site important si “serios”. Bineinteles, aceasta tehnica nu este suficienta, nici nu garanteaza rezultate uimitoare, daca este singulara.

2. Cumpara linkuri pe site-uri cu continut asemanator

In primul rand, este bine de mentionat ca tehnica de “cumparare a link-urilor” nu este vazuta de motoarele de cautare drept “legala”, desi este o metoda adesea utilizata. Din acest motiv, este recomandat ca link-urile sa fie “cumparate” in timp, sa fie pastrate pe o perioada mai lunga si nu in ultimul rand, sa fie plasate pe site-uri care au un continut asemanator sau cel putin relevant pentru site-ul in cauza.

3. Nu plasa link-urile in “lanturi ale slabiciunilor”

Altfel spus, faptul ca un site este dispus sa plaseze link-uri catre pagina ta de web nu trebuie sa includa o datorie din partea ta de a plasa si tu, pe site-ul in cauza, link-uri catre respectivul site. In acest fel se va forma un cerc vicios, iar motoarele de cautare sunt atat de destepte, incat vor sesiza acest lucru si il vor penaliza.

4. Ai grija ca website-ul de la care cumperi link-uri sa fie indexat

O conditie esentiala in tactica de link building se refera la faptul ca aceasta va da rezultate doar daca pagina web pe care au fost plasate link-urile este, la randul ei, indexata de Google. Altfel, trimiterea catre site-ul care se doreste a fi optimizat nu va fi vazuta de motoarele de cautare, asadar nu va fi inregistrata, deoarece practic, pagina pe care link-ul este plasat, este inexistenta din perspectiva motoarelor de cautare.

In concluzie, in ceea ce priveste optimizarea off-page, actiunile specialistilor SEO trebuie sa se indrepte catre obtinerea de link-uri de calitate, de pe site-uri de calitate, relevante pentru motoarele de cautare. Si pentru ca acest lucru sa fie simplu de realizat, continutul original, interesant pentru utilizatorii de Internet si relevant pentru motoarele de cautare va constitui un bun motiv pentru care website-urile vor fi dispuse sa primeasca link-uri.

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: