//
cititi...
Relaţii publice online

PR Online Tools (Partea I)

Dacă tot am vorbit până acum despre existența activității de ePR, ar trebui să punem în discuție și instrumentele pe care le folosește un PR-ist pentru a se face luat în seamă în spațiul online. Totodată ne vom referi și la mijloacele pe care le utilizează un specialist în Relații Publice pentru a monitoriza și aprecia rezultatele muncii sale. Dar să le luăm pe rând.

  • Make connections. După stabilirea unui plan de PR online (sau de orice alt fel), prima etapă va fi  intrarea în contact cu publicul vizat. O metodă eficientă ar fi integrarea într-un Newsgroup care înglobează aceleași sfere de interes cu organizația pe care o reprezinți sau cu domeniul tău de activitate. Aceasta este o oportunitate perfectă atât pentru a face schimb de impresii profesionale, cât și pentru a te face cunoscut (tu ca PR-ist X al organizației Y).  Te implici discret, cu bun simț și dai dovadă de stofă de cunoscător, atașezi și un link de desubtul mesajului prin care să poată fi accesat site-ul companiei la care lucrezi, împreună cu o semnătură prin care să zici cine ești și ce funcție deții. O alternativă ar fi http://tweetchat.com/, care îți permite să faci parte din grupurile de discuții pe teme similare celor abordate de tine în tweet-urile tale. Dacă vei reuși să te ”vinzi” cu fiecare intervenție, înseamnă că ai făcut o treabă bună. O prezență activă, însă nu obsesivă, te va face cunoscut atât încât să devii interesant.
  • Spread the word. Dezvoltarea tehnologiilor a făcut posibilă tranziția de la tradiționalele trimiterea comunicatelor de presă pe email la metode care permit diversitate în abordarea și transmiterea unui mesaj.Așadar, există site-uri  care permit postarea de comunicate de presă și le transmite unui public mult mai mare și mai divers, la nivel mondial, absolut gratuit. Un exemplu ar fi http://www.prweb.com/ , care include cele mai diverse domenii.
    Există http://us.cision.com care este un site ce reunește cele două fețe ale monedei: PR-iști și Jurnaliști. El este creat pentru a le oferi primilor spațiu de propagare a mesajelor și celor din urmă posibilitatea de a intra în contact cu noi surse de informații. Există și alte servicii adiacente cum ar fi monitorizarea activității de Relații Publice și al efectelor direc te ale acestora. Totodată, acest site are și o parte de resurse gratuite,  însă pentru a beneficia de beneficiile lor pe deplin trebuie să-i contactezi pentru ca să te anunțe, în dependență de serviciile de care ai nevoie, ce sumă trebuie să achiți.
  • Be informed: http://alltop.com/  este un fel de bază de date care adună unele dintre cele mai bune ”postări” de orice fel, începând de la bloguri și  terminând cu cele mai de calitate ziare, oferind informații din toate  domeniile.  E o resursă utilă oricărei persoane, însă mă tem eu că poate crea dependență, având în vedere cantitatea enormă de informații pe care o poate furniza. O alternativă este http://www.twazzup.com/ care îți arată cine și ce spune despre un anumit subiect, cât de influenți sunt aceștia și câți oameni sunt interesați cu adevărat.
  •  Be creative: De fapt, în cazul ăsta aproape că nu e vorba de creativitate personală ci de utilizarea unor instrumente creative. Un exemplu ar fi http://www.wordle.net/create care îți permite personalizarea mesajelor într-un mod atractiv la un click distanță. Rezultatul obținut va crea impresia unui efort sporit, cel puțin pentru necunoscători.
  •  Be mobile:  Această activitate presupune o analiză la nivelul tehnic a transmiterii informației pentru a ne asgura că nu există impedimente de acest ordin. Iar în cazul neregulilor, pentru a face schimbările necesare care vor presupune, implicit, îmbunătățirea procesului de comunicare între PR-ist și publicurile sale. Există mai multe instrumente care ne ajută în acest sens, printre care și http://mobiready.com/launch.jsp?locale=en_EN care permite atât testarea vizibilității unui site pe un telefon mobil/Ipad/Ebook etc, cât și preluarea și implimentarea de soluții pentru optimizarea lui. În cazul în care îți dorești crearea de Mobile Version a paginii tale web, ai putea lua în considerare http://mippin.com/web/  , care o va face total gratuit.
  •  Organize:   http://hootsuite.com/ este un site care reunește mai multe dintre elementele de mai sus, oferind servicii complexe atât gratuit cât și cu plată, în dependență de ce ai nevoie.
  •  Go deeper:  Twitter Search Advanced http://twitter.com/#!/search-advanced îți oferă ceva în plus pentru a vedea despre cine sau despre ce se vorbește: poți selecta ca rezultatele să-ți apară în funție de parametri foarte restrictivi, în cazurile în care ai nevoie de asta. De exemplu, dacă vrei să știi ce s-a postat pe twitter despre noul tău produs însoțit de „:)”.
Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: