//
cititi...
Relaţii publice online

Limitele ePR.

Vorbeam, intr-un post anterior, despre avantajul internetului in PR si despre beneficiile pe care acesta este pregatit sa le aduca segmentului de relatii cu publicul la orice ora. Spuneam ca internetul a produs o “revolutie” in acest domeniu, ca si in celelalte, si poate influenta pozitiv pozitia firmei pe care o detinem sau la care lucram. Insa aceasta activitate pe internet are anumite limite, de factura economica, etica, juridica s.a.m.d. E ilogic sa ne desfasuram pe internet nemarginiti de reguli, legi, coduri etc.

Trebuie tinut minte un principiu: nu tot ce e permis e recomandabil. Toata lumea poate practica PR, atata vreme cat respecta interesul companiei si majoritatea sunt tentati sa faca orice nu este interzis, insa de multe ori acest lucru este gresit. Trebuie facut doar ce ajuta, trebuie si nu deranjeaza, toate in acelasi timp.

Limite economice: Marile companii incheie contracte economice pentru a creste averea sefilor. Intr-o societate capitalista, limitele  economice nu prea se respecta, totul se face cu un singur scop: profitul; principiile etice nu se respecta. In general, limitele de acest ordin sunt stabilite de catre Guvernul fiecarei tari si vizeaza evitarea publicitatii false.

Limite juridice: Libertatea de exprimare este puternic protejata de catre legislatiile moderne. Chiar si asa, exista o serie de factori ce trebuie tinuti in atentie atunci cand “postam”.

  • amenintari si pericole iminente
  • continut indecent si obscenitate
  • defaimarea, insulta si calomnia
  • falsa publicitate
  • comentarii prejudicioase
  • respectarea drepturilor de autor

Limitele legale ale ePR se raporteaza la libertatea de expresie aferenta tarii in care traim. Cu o asa evidenta libertate de a vorbi, publica, actiona, ar trebui ePR sa se considere in esenta nelimitat? Nu, deoarece acolo unde nu mai intervine legislatia tarii, intervin alte forte din exteriorul tarii carora PR se supune. Cei mai multi practicieni recunosc intuitiv si respecta aceste reguli, numite adesea “standardele comunitatii”. PR functioneaza si este animat de comunitati de interes care au reguli spuse si nespuse despre ce e permis si ce nu. Ele variaza de la o comunitate la alta si nu exista nicaieri un ghid care sa spuna ce este mereu permis.

http://www.megaessays.com

www.prismjournal.org

http://www.theprcoach.com/

www.online-pr.com

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: