//
cititi...
Jurnalism multimedia

IMPACTUL EVOLUTIEI TEHNOLOGICE ASUPRA JURNALISMULUI

O data cu dezvoltarea Internetului, a aparut o noua forma de jurnalism, cu caracteristici noi, incluzand accesul la informatia globala, abundenta stirilor, posibilitatea realizarii de reportaje instantanee, o mai mare interactivitate si facilitati multimedia. Din multe puncte de vedere aceasta forma de jurnalism are un potential urias, pentru ca poate provoca o crestere a audientei printre cei dezinteresati pana acum de presa „clasica”.

Pe de alta parte sunt multe amenintari la adresa celor mai apreciate valori si la standardele cele mai ridicate ale jurnalismului. Autenticitatea continutului, verificarea surselor, acuratetea si adevarul pot deveni suspecte avand in vedere ca in ziua de azi oricine are un computer si un modem poate deveni un editor international sau national.

Noua mass media transforma jurnalismul din patru puncte de vedere:

1. continutul stirilor este profund schimbat datorita aparitiei noii tehnologii media;

2. modul in care jurnalistii lucreaza in era digitala este diferit;

3. structura redactiilor si industria stirilor merg, de asemenea, catre o transformare fundamentala;

4. noua media aduce o noua configuratie in ceea ce priveste relatiile intre redactiile de stiri si in interiorul acestora, jurnalisti si marele public, incluzand aici audienta, surse, concurenta, vanzatori de publicitate si guverne.

In vechea lume a mediei analogice o stire care era publicata intr-un ziar sau spusa intr-un buletin de stiri de seara era actualizata abia a doua zi. Astazi, stirile sunt intr-o continua schimbare, actualizarea se face permanent.

Acum, la inceputul anului 2011, jurnalismul online ramane inca, un mediu complementar ziarelor, radioului si televiziunii. Revolutia mediatica pe care o promitea Internetul, prin posibilitatea de a ingloba toate celelalte trei media, se desfasoara lent. Convergenta mediilor cu care Internetul ameninta e un proces de durata si poate fi intalnit deocamdata doar in manifestari partiale (ex. clipuri audio-video pe unele siteuri de stiri).Structura industriei media este, deasemenea, in schimbare.

Competitia apare din mai multe parti si furnizorii de stiri nu mai sunt doar ziarele, revistele si televiziunile traditionale, pentru ca Internetul permite accesul cu costuri reduse oricui are ceva de comunicat (in special companiilor, fundatiilor non-profit, institutiilor guvenamentale ale caror voci pana acum erau filtrate de marile companii media). Furnizorii traditionali de informatii in general serveau o comunitate bine definita din punct de vedere geografic. Ziarele locale si posturile de televiziune locale acopereau ,,piata” orasului sau regiunii respective.

Internetul este foarte important in viata unui  jurnalist,este o modalitate mult mai simpla de a se informa sau de  a mentine relatii cu alti jurnalisti straini despre un anumit subiect si pe deasupra este o forma mult mai usoara de “a fura meserie”.Petronela Craescu.

http://www.scrigroup.com/diverse/jurnalism/IMPACTUL-EVOLUTIEI-TEHNOLOGICE24996.php

 

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: