//
cititi...
Relaţii publice online

PR Online Tools (partea a II-a)

După ce am menționat preponderent modurile în care un specialist în comunicarea online poate să răspândească un mesaj despre organizația pe care o reprezintă, urmează să vedem cum poate monitoriza rezultatele muncii sale. Am găsit foarte multe opțiuni, însă voi încerca să le prezint pe cele mai reprezentative.

  • http://www.alexa.com/ e un site foarte deștept, capabil să ofere informații statistice despre sexul vizitatorilor unui site, vârsta lor sau dacă au sau nu copii. Categoriile sunt atât de detaliate încât poți afla din ce zonă a României, de exemplu, este cel mai des accesat site-ul http://www.tvr.ro/. E ideal pentru companiile mari, care au resurse financiare pentru a investi în serviciilor de monitorizare, analiză și crearea unui proiect de optimizare a paginii web care include menționarea concretă a punctelor tari și a celor slabe. O problemă ar fi faptul că nu afișează rezultate complete pentru paginile care au mai puțin de 100.000 de accesări. În schimb, au o aplicație pe care o poți instala în browser, care îți pune la dispoziție anumite informații utile despre orice site.
  • http://www.socialmention.com/ acest site oferă avantajul de a fi foarte simplu de utilizat. Este extrem de potrivit în special pentru a fi cu ochii pe ce s-a scris recent despre subiectul tău de interes. El oferă și analiză în dependență de anumite criterii, acoperind toate canalele de social media. E probabil ca unii specialiști să-l considere prea simplist, însă adevărul este că fiind total gratuit, face o muncă bună. Pentru o versiune mult mai completă puteți accesa http://swixhq.com/SWIX.html, care este o companie care adună informațiile de peste tot din online și le include într-o analiză complexă. Există opțiunea de a ”comanda” gratuit un demo de monitorizare făcut de ei.
  • Dacă ai blog e cel mai bine să utilizezi http://blogpulse.com/ pentru a avea o imagine completă despre evoluția acestuia. Așa ai șansa să vezi și care sunt cele mai populare teme, linkuri, video, persoane, bloguri, fraze etc. care apar pe bloguri la nivel mondial, informațiile fiind actualizate în fiecare minut.
  • Dacă vrei să vezi cât de popular ești pe twitter sau facebook, dă click aici http://klout.com/ Acest site îți afișează cât de eficient folosești rețelele de socializare menționate pentru a-i influența pe ceilalți. Partea atractivă e că este unul din puținele servicii gratuite și private. Pentru a putea vedea rezultatele trebuie să te loghezi cu profilul de facebook sau de twitter, fiind protejat de parolă. Astfel, nimeni altcineva nu are acces la rezultatele analizei, decât dacă alegi opțiunea de a face publice rezultate. Monitorizarea continuă din prima clipă când ai accesat contul de Klout.
  • Un instrument foarte util este și http://co.mments.com/ . Atunci când comentezi pe un site și ești interesant de răspunsurile pe care le primești, e bine să accesezi acest site pentru a primi notificări atunci când apar noi comentarii.
Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: