//
cititi...
Relaţii publice online

Reguli in PR 2.0

Pana acum am inteles cu totii importanta noilor retele sociale pentru un activitatea unui PRist, dar Facebook-ul si Twitter-ul nu sunt suficiente si nu inlocuiesc munca zilnica a unui specialist in comunicare. Nu este suficient doar o pagina de Facebook si un cont de Twitter pentru a-ti promova organizatia pe care o reprezinti.

Pentru inceput, PR 2.0 trebuie sa foloseasca retelele de comunicare ca pe niste canale usor de folosit pentru a ajunge cat mai repede la publicul tinta, dar ele in sine nu pot genera mesaje, acestea trebuie concepute prin metodele clasice. Astfel, specialistul in relatii publice nu este scutit de intreg procesul care sta la baza crearii sloganului si intregului concept care se afla in spatele unei campanii de promovare.

In al doilea rand, specialistul in PR are obligatia inainte de a recurge la noile tehnologii de comunicare, de a verifica cat timp petrece publicul lui tinta pe aceste platforme si ce nevoi, asteptari are el de la compania lui. Apoi mesajele trebuie adaptate pentru mediul online, de exemplu, un comunicat de presa nu poate fi pur si simplu postat online in varianta in care a fost redactat pentru print, ci trebuie transformat cu ajutorul aplicatilor pe care mediul virtual le pune la dispozitie.

Peste 90% dintre PRistii din Marea Britanie folosesc Twitter pentru a-si trimite mesajele promotionale, conform unui studiu realizat in 2010. Situatia nu difera foarte mult nici in Romania, majoritatea celor ce lucreaza in comunicare publica recurg la relele de socializare, dar si la ajutorul bloggerilor pentru a-si promova produsele. Specialistii in PR 2.0 recomanda mai multi pasi pe care o orgazitatie ar trebui sa-i urmeze in realizarea paginii sau contului oficial. Odata lansata in mediul virtual orice companie poate primi feedback pozitiv sau negativ, dar si mesaje cu un continut indoielnic. Pentru a evita eventualele surprize neplacute, PRistul este obligat sa stabileasca impreuna cu organizatia sa un set de regului de utilizare a paginii de Facebook:

  1. Mesajul de bun venit si invitatia de a citi conditiile de utilizare a paginii respective.
  2. Varsta minima acceptata, daca produsele comercializate sunt interzise minorilor.
  3. Atentionarea ca tot ceea ce posteaza utilizatorii/fanii pe pagina de Facebook nu intra in responsabilitatea companiei.
  4. Precizarea clara daca textele, pozele si filmuletele pe care le publica compania pot sau nu fi distribuite si folosite de catre fani.
  5. Dreptul de copyright trebuie specificat.
  6. Comentariile cu caracter obscen, violent sau discriminator vor fi sterse.
  7. Dreptul companiei de a modifica conditiile de utilizare a proprii paginii de Facebook.
Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: