//
cititi...
Media tradiţionale

Cronica unei reciclari anuntate a printului

In urma cu ceva vreme Raymond Bobar, un cunoscut art-director din Romania, afirma potrivit Wall-Street ca “principala caracteristica a publicatiilor online este aceea de a furniza informatii in timp real, fara a acorda o atentie deosebita detaliilor de design, iar avantajul este, fara indoiala, costul redus pentru cititor, in timp ce printul este strans legat de existenta cinematica, fara de care revistele tiparite nu au sens”

Astazi este posibil ca criteriile stipulate mai sus sa nu se valideze. Tot asa cum intram in anul 2012 si publicatiile tiparite nu au disparut. Nu cred ca misiunea online-ului este aceea de a „ucide” printul, la fel cum printul nu are ca unic concurent internetul.

Baiatul cu ziarul

Baiatul cu ziarul

Bogdan Gheorghe isi punea intrebarea, pe Ghid Jurnalism.ro, De ce mori ziarele cand mor? Raspunsul nu era internetul, ci faptul ca nu stiu sa se „reinventeze”. Fiecare publicatie sau trust media are posibilitatea de a-si creiona propria linie de plutire. Poate fie sa opteze pentru strategia pro print sau de ce nu, pro online. In literatura de specialitate aceste concepte sunt numite „print first” respectiv „digital first”. Este necesar ca fiecare publicatie sa-si cunoasca profilul publicului careia i se adreseaza si sa-si gestioneze in mod inteligent interesele. Nu te poti astepta de la decizii pripite ca aceea de a varsa in editia online a ziaruluio tot continutul printului, sa dea roade pe termen lung.

Tine nu in ultimul rand de obisnuinta oamenilor de a-si lectura in fiecare dimineata ziarul. Din pacate in Romania aceasta obisnuinta a intrat in mentalul colectiv relativ tarziu, si se pare ca se pierde pe masura ce trece timpul.Ziarul o obisnuinta?

Unele publicatii cunoscute in lume incearca marea cu degetul incepand sa-si taxeze continutul pe online, pus candva “la liber”. Va fi dificil sa obisnuiesti publicul sa plateasca pentru informatia primita, daca in prealabil i-au oferit-o gratuit. Pentru a implementa totusi aceasta masura trebuie sa te bazezi pe un public fidelizat si un continut, eventual specializat, care sa ofere exclusivitati si analize proprii. Si totusi toata media traditionala ii poarta sambetele aceluei publicatii (neidentificate) care si-a postat prima continutul pe internet la indemana utilizatorilor.

Aticole de acelasi autor:

 

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: