//
cititi...
Relaţii publice online

Cum avantajeaza PR-ul online firmele mici

Sa conduci o firma de dimensiuni mici poate fi indeajuns de amenintator fara a trebui sa intri in competitie directa cu cei care deja au reusit sa puna pe picioare o companie in industria in care esti interesat sa intri. In fond, fiecare om trebuie sa inceapa de jos atunci cand incepe o afacere. In orice caz, cu ajutorul PR-ului online te poti afirma mult mai repede decat ai face-o in mod normal. In ciuda dimensiunii, firmele mici au numeroase avantaje impotriva rivalilor mai mari:

  • fiind mici, sunt mult mai agile, sprintene (imaginati-va doar volumul actelor necesare intretinerii unei companii)
  • PR online functioneaza cel mai bine fiindca e realizat treptat, nu ai nevoie de resurse bogate din start
  • Creativitatea are rolul principal pe acest “teren de joc”
  • Succesul poate veni repede daca esti “ascutit” la minte

Dimensiunea unei firme nu ar trebui sa decida succesul sau. In companiile mari lucreaza, desigur, mult mai multi oameni si toti vor sa aiba un cuvant de spus cand e vorba de luat o decizie. Or, in cazul intreprinderilor mici, tot acest proces se realizeaza mult mai repede. Nu conteaza foarte mult ce ai, ci conteaza pe cine ai. O echipa profesionista de PR stie ca locul prioritar pe lista de interese a firmei este ocupat de client. Imaginati-va un client nemultumit care face o plangere: la firmele mari trebuie sa astepte o vesnicie pana plangerea avanseaza de la departament la departament, pana toti cei avizati isi spun parerea etc. La firma de dimensiune mica, feedback-ul catre client e aproape instantaneu ceea ce ii da acestuia un sentiment de confort, respect si il poate face sa apeleze din nou la serviciile firmei. Multe din strategiile care se potrivesc companiilor mari functioneaza si pentru cele mici. Cand vorbim de diversele abordari de marketing pe care le ofera internetul, cum ar fi Social Media, Search Engine Optimization etc., nu exista o tehnica de marketing care sa fie favorabila unei clase de afaceri in defavoarea celeilalte. In aceste situatii, creierul este mai important decat volumul portmoneului, iar daca ai in spate un PR-ist cu fler poti domina adversari mai mari care nu au putut fi la fel de creativi.

Intreprinderile mici pot sa se puna pe picioare rapid cu ajutorul unei colaborari eficiente cu ceea ce numim ePR. Fluiditatea si eficienta acestei colaborari reprezinta deseori catalizatorul catre succesul online, propulsand companii aflate la inceput la nivele de neconceput acum cativa ani, cand internetul era mult mai putin populat iar conceptul de ePR era aproape necunoscut. Tot acum cativa ani puteam observa o mult mai mare diferenta intre popularitatea firmelor de dimensiune distincte, ceea ce acum, odata cu expansiunea PR-ului online, a inceput sa cunoasca o transformare radicala.

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: