//
cititi...
SEO

Optimizarea pentru social media – partenerul ideal pentru SEO

SMO_mashable.com

Mediul online este o excelenta “piata de desfacere” pentru orice site sau afacere promovata in online. Tocmai din acest motiv si competitia in mediul online este acerba si nu lasa loc de relativizari, in final ajungand sa supravietuiasca si sa fie vizibile doar acele pagini web care sunt optimizate eficient si inteligent.

In acest sens, pe langa optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO), o alta metoda eficienta de optimizare pentru mediul online este optimizarea pentru social media (Social Media Optimization).

Ce este Social Media Optimization?

SMO presupune elaborarea unei strategii de promovare in online, astfel incat continutul unui site sa fie vizibil si sa poata fi distribuit (“share-uit”) cu usurinta pe retelele sociale (Facebook, Twitter, Youtube) , bloguri, forumuri. In acest fel, site-ul nu va avea doar trafic crescut, ci si continutul acestuia va fi valorificat astfel incat sa aduca vizitatori unici si sa ii  pastreze pe cei deja existenti, pagina web devenind astfel “populara”. De aceea, este esential ca implementarea strategiei de Social Media Optimization sa cuprinda si existenta unor aplicatii care sa permita utilizatorilor sa acceseze continutul site-ului prin diferite gadgeturi si aplicatii, asadar sa aiba acces la un continut usor de “transportat”.

De ce este importanta optimizarea pentru retelele sociale?

Desi nenumarate controverse graviteaza in jurul retelelor sociale si al modului in care acestea schimba viata si obiceiurile de consum de Internet ale utilizatorilor, retelele sociale detin in prezent suprematia in mediul online.  De exemplu, Facebook – cea mai populara retea sociala din lume, are patru milioane de utilizatori doar in Romania din totalul de 700 de milioane de pe intreg Globul.

In acest context, prezenta sustinuta si promovarea paginilor web pe retelele de socializare reprezinta un atu semnificativ adus popularitatii site-urilor si, implicit, un profit mai mare. Relevant in acest sens este aceasta graficul urmator:

mashable.com

Care modalitatile de promovare eficienta pe retelele de socializare?

In mod practic, exista trei aspecte esentiale care trebuie avute in vedere in strategia SMO:

  • Elaborarea unui continut interesant, unic si de calitate, care sa atraga atentia si interesul utilizatorilor de retele sociale. Considerant interesant, un astfel de continut va fi distribuit in reteaua de prieteni, iar in acest fel site-ul va ajunge la un numar mai mare de utilizatori.
  • Existenta unor aplicatii specifice, care sa inlesneasca transferul de informatie si distribuirea acestora.
  • Cunoasterea specificului fiecarei retele sociale, astfel incat distribuirea continutului sa se faca in moduri diferite, asa incat utilizatorilor sa nu le fie creata impresia ca primesc acelasi continut de mai multe ori si sa il considere spam, asadar plictisitor si lipsit de importanta.

Desi la prima vedere poate parea optionala aceasta promovare pe retelele sociale – din varii motive care tin fie de perceptia celor aflati la conducerea organizatiei, fie de imposibilitatea financiara de angajare a unui specialist in acest domeniu, Social Media Optimization reprezinta in realitate una dintre conditiile necesare pentru ca un site web sa aiba o identitate online completa.

Advertisements

Discussion

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Optimizarea continutului pe Twitter: 5 pași simpli « Tehnici mediatice - December 7, 2011

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: