//
cititi...
Relaţii publice online

Companii mici, aspirații mari

Astăzi voi povesti câte ceva despre o brutărie din Timișoara, care a decis că poate folosi internetul pentru a-și promova produsele. Pentru o clipă cred că fiecare s-ar întreba cum i-ar putea folosi unei brutării locale un website sau o pagină de Facebook pentru a-și mări vânzările. De aceea cred că este un exemplu potrivit pentru a argumenta că promovarea online nu este parte componentă doar din strategia multinaționalelor, ci poate fi aplicată cu succes și la nivelul companiilor mici.

” Istoria lui Prospero începe în anul 1991, când doi soți din Timișoara scot de la frământat și pregătesc pentru dospire o idee: o brutărie tradițională care să reprezinte pentru clienții săi o alternativă sănătoasă şi care să redea pâinii savoarea sa originală.” Aceasta este descrierea pe care o găsim pe site-ul brutăriei Prospero. Ulterior afacearea a crescut, au început să facă covrigi, apoi prăjituri și ulterior au ajuns să deschidă și o cafenea. Între timp s-au gândit să livreze produsele proprii.

Din 2011 au lansat site-ul, care are o structură drăguță și un conținut divers. Motto-ul din partea de sus mi se pare foarte atractiv și bine gândit, pentru că inspiră încredere: atunci când cumperi ceva de la ei pentru prima oară și îți place, îți amintești de motto și te gândești că brutarul e într-adevăr de treabă. Motto-ul ”lucrează” în ambele direcții: pe de o parte, consumatorul înțelege că poate să meargă pe mâna lor și cu alte ocazii și pe de altă parte brutarul este mereu remotivat să își păstreze standartele.

Modul în care te îndeamnă să te abonezi la Newsletter sau să le vizitezi pagina de FB pentru a vedea ce mai fac este deosebit: În acest fel reușesc să-și individualizeze nu doar mesajul pe care îl transmit (apreciază tradiția și până în prezent produc fiecare pâine manual), ci și modul în care o fac. Întregul ”pachet” devine un concept în sine, deoarece în timp clienții ajung să se refere la Prospero ca la o marcă distinctă și nu ca la brutăria aia de la colț , care face pâine bună. Exact asta citeam printre comentarii de pe Facebook.

Ideea aceasta de a pune dragoste în ceea ce faci și în final de a crea ceva special, care în mod firesc a fost apreciat de consumatori, mă face să mă gândesc (pentru a câta oară?!) că uneori bunul simț și un pic de creativitate pot face mai mult decât un plan strategic riguros și pus în practică la fel de riguros, ”doar știu eu că asta e cheia succesului pentru că așa a făcut Steve Jobs”.

Pe mine m-au cucerit. Vă las să vedeți și pozele, în special cele de pe Facebook. Eu abia aștept să ajung în Timișoară să trec pe la ei. Deși s-ar putea să-i rog să vină ei pe la mine. Poate am noroc, dacă tot ei cer sugestii, iar eu aștept Crăciunul și ziua mea. 😀

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: