//
cititi...
Media tradiţionale

Fascinația audienței

Sursa: brightonhovelabour.com

În goana după creșterea audienței, televiziunile au format atât de multe emisiuni pentru „sufletul” românesc încât omul nu mai are timp să le vizioneze pe toate. Trebuie să aleagă. Acolo e terenul de bătălie a televiziunilor: ce tip de emisiune realizez pentru a-l atrage pe telespectator.

Antena 1, a intrat în forță cu emisiunea „X Factor” așteptată de mulți având în vedere audiențele imense din celelalte țări la această competiție. Am rămas dezamăgiți de concurenții slabi care vor să aibă factorul X și de juriul fără nici o chimie între ei. Mihai Morar se străduiește prea mult să facă audiență asemănându-se cu Simon Cowell în loc să facă performanță. Audiențele nu au atins un milion de telespectatori (800.000-900.000 conform site-ului paginademedia.ro )

Audiența nu a ajuns la nivelul emisiunii „Românii au talent” din sezonul trecut și surprinzător filmul difuzat de PRO tv cu Jackie Chan- „Spionul din vecini“, a fost cel mai vizionat film cu toate că a fost difuzat a enșpea oară. Orice producție de anvergură a Antenei 1 este bătută de showurile PRO TV.

Liderul de audiență (conform Gfk România), PRO TV rămâne alături de formatele „Dansez pentru tine”,  „Românii au talent”, „Vocea României” și încearcă să câștige intervalul de timp ce precede știrilor de la ora 19.00 cu Catălin Măruță.

Pentru că audiența e ceea ce ține în picioare televiziunile, știrile de la ora 17.00 realizau audiențele cele mai importante avînd în vedere că vedem doar crime, violuri, mutilări sau jafuri. O nouă lege impusă de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) vrea să interzică „jurnalele ororilor”, astfel până la ora 22.00 să fie interzisă difuzarea programelor care implică violență pentru că influențează comportamentul.

Bineînțeles, influențează comportamentul copiilor, de aceea părinții trebuie să aibă grijă la ce se uit copii la televizor. Educația se face în familie nu de către media. Dar oamenii cu discernământ nu trebuie să fie informați și despre aceste cazuri de crime, jafuri sau violuri?

Sursa: deviantart.com

Cum va influența această problemă formatul buletinului de știri, vom vedea după ce vor fi măsurate audiențele de Kantar Media (firma care se va ocupa de pe 1 ianuarie 2012).

Conform unei cercetări realizate de  Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES), 70 % din români sunt de părere că televiziunile ar difuza orice de dragul audienței iar 65% cred că posturile manipulează.

Televiziunile într-o societate ideală ar trebui sa educe. Din păcate, nu trăim în acea societate iar principalul rol este doar de a informa și de a produce.

Citești ziarul pentru a te informa, pentru a fi la curent cu ce se mai întâmplă în țară și în lume, te uiți la televizor pentru că vrei să vezi dezbaterea pe tema economiei și asculți radioul pentru că te deplasezi la muncă și poți afla între timp știrile. Alegi să fii manipulat de televiziuni care pretind că fac jurnalism dar încalcă deontologia sau alegi să îți formezi o opinie în funcție de părerea mass mediei (acea parte a mediei care respectă regulile de bază ale jurnalismului).

Cel mai important lucru ca televiziunile să facă audiență este să aloce resurse financiare importante marketingului și comunicării brandului, programelor și vedetelor.

Audiență nu se mai face din politică ca odinioară fie că e președintele Traian Băsescu invitat. (link)

Din păcate, audiența se face din emisiuni cu subiecte mondene și din oameni care vor să apară la televizor în costumul lui Adam sau al Evei doar pentru a-i cunoaște lumea (orice de dragul audienței conform sondajului). Cu o teamă imensă de a da faliment în această perioadă de criză,  nu observă că și subiectele serioase pot face audiență.

Un exemplu este aniversarea Regelui Mihai. Antena 3 a difuzat în acea zi evenimentul și a fost lider de audiență. (Vîrful de audiență a fost în sfertul de oră 10,00-10,15, cu un share de 25,2.  În acel interval de timp era difuzat discursul regelui Mihai).

Dacă se poate, de ce nu continuăm doar cu subiecte serioase?

Surse text:

www.mediafax.ro

www.radu-tudor.ro

www.redactia4fun.ro

www.paginademedia.ro

ARTICOLE DE ACELAȘI AUTOR:

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: