//
cititi...
Relaţii publice online

PR-isti vs bloggeri

Tot mai multi specialisti in relatii publice isi revizuiesc metodele de operare si aduga treptat pe langa banere animate si flayere, alte tipuri de publicitate cum ar fi linkurile sponsorizate, publicitatea contextuala si mai nou, blogging-ul la nivel de corporatie.

Blogging-ul corporate inainteaza cu pasi mici dar siguri, lucru greu de ignorat de PR-isti, stiut fiind “conflictul” dintre acestia si bloggeri. Conform unui studiu realizat in Marea Britanie si publicat de theredrocket.com  doar 44% dintre PR-isti se intalnesc si offline cu bloggeri cu care colaboreaza si doar 7% dintre ei “destul de rar”. Cu alte cuvinte , este vorba de o problema de comunicare, chiar daca e vorba de persoane despre care se presupune ca sunt experti in acest domeniu.

De multe ori neintelegerile dintre cele doua parti au fost luate in gluma, mai ales de bloggeri care au profitat la maximum pentru a-i ponegri pe PR-istii prea scortosi si lipsiti de umor. Dar bloggeri uita ca in spatele unui specialist in relatii publice sta o companie, o organizatie care are un anumit numar de angajati, si nu este vorba doar de orgolii lor, ci de realitati mult mai complexe. De aceea PR vin cu cateva sugestii pentru bloggeri pentru o mai buna colaborare:

– Continutul e cel mai important in publicitatea pe bloguri. Asta “vinde” bloggerul  cititorilor, asta “cumpara” si agentiile.

– Trafic relevant pentru ce vrea PR-istul sa comunice, avand in vedere potentialul niselor in blogosfera romaneasca, daca are o prezenta sociala “curata”, o comunitate activa pe blog, continut pozitiv.

O comunitate activa pe un blog sugereaza un blogger priceput, convingator, pentru ca orice pagina web converteste, are un scop. Scopul unui articol e sa genereze reactii. Un blogger cu multe reactii arata ca e in stare sa conduca un mesaj spre conversii, ceea ce poate fi extrem de util brandurilor interesate.

Articolele pozitive pe un blog arata ca audienta bloggerului nu este empatica doar cu carcoteli si mesaje negative, critice, ci ca e in stare si sa preia o recomandare favorabila. Ceea ce, pentru brandurile implicate in posibile campanii este ideal.

– Comentariile negative ale unei recomandari sponsorizate sunt necesare, obligatorii deoarece ele echilibreaza tonul si articolul capata naturalete, fiind preluat mai firesc de audienta.

– Portofolii de branduri si exemple de advertoriale in pagina de About a blogurilor ce vor sa fie implicate in publicitate, e foarte interesant de vazut cum arata portofoliile unor bloggeri, ce au recomandat ei de-a lungul timpului. Asta spune foarte mult despre bloggerul respectiv.

– E recomandat  sa ofere un preview articolului daca i se cere acest lucru. E firesc ca brandurile, agentiile, clientii sa vada ce cumpara.

Bloggeri pe de alta parte solicita si ei respectarea unor reguli:

  • Concursurile pe blog nu inseamna ca ei scriu gratuit, bloggerul isi pune la dispozitie spatiul editorial in acelasi mod ca intr-un advertorial. El isi stabileste valoarea spatiului editorial, nu va infuriati daca va refuza gratuitati sau premii pentru cititori.
  • Serviciile lor sa fie remunerate intocmai si la timp.
  • O mai buna comunicare si transparenta din partea PR-istului.

 

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: