//
cititi...
Tehnologii noi de comunicare, Uncategorized

(+) Add-a-friend pe Facebook

Butonul "Add-a-friend"

Anul 2011. Am ajuns în stadiul în care considerăm contul de Facebook un must-have. Nu mai este doar locul de întâlnire virtuală dintre tine şi prietenii tăi apropiaţi ci şi cea mai simplă modalitate de a cunoaşte oameni noi: persoane cu care împărtăşeşti aceleaşi interese, motivaţii sau domenii de muncă. Totuşi, dorinţa de a avea mai mulţi prieteni în reţeaua proprie poate avea multe urmări neplăcute. În primul rând, persoanele care îţi dau „add-a-friend” doar pentru că au nevoie de mai multe mâini de lucru la ferma virtuală nu iţi sunt prieteni cu adevărat. Cei patru prieteni în comun cu acea persoană nu ajută cu siguranţă la clădirea unei prietenii virtuale între voi. În al doilea rând, toţi aceşti străini au acces la informaţiile pe care le postezi despre tine.

Cum te simţi atunci când toată lumea ştie ce faci atunci când chiuleşti de la ore? Poate chiar domnul profesor îţi va da un like la postarea de pe wall. Sau când tot oraşul va şti că te-ai îmbolnăvit de varicelă? Deloc „cool”!

Cu peste 500 de milioane de utilizatori la nivel global, Facebook este atracţia numărul 1 pentru atacurile cibernetice online. Cu siguranţă toată lumea ştie ce înseamnă „spam”, dar termenul „psihing”?  Un website, anunţ sau orice fel de comunicare atribuită de obicei unei instituţii bancare va fi clonat de către atacator, cerând bineînţeles utilizatorului datele personale şi bancare, care ulterior vor fi lipsite de fonduri. Iată cum atacurile cibernetice au luat amploare în masă datorită multitudinii reţelelor sociale, accesate tot mai mult de adolescenţi, dar şi minori. Spre deosebire de spam-ul clasic din reţelele de socializare unde utilizatorii sunt ademeniţi să adauge un „spammer” în lista de prieteni,  profilurile false sunt adăugate de bunăvoie de către utilizator.  Motivul este simplu, mărirea şi susţinerea activităţii în comunitatea pasionaţilor de jocuri.

Facebook este una dintre cele mai răspândite reţele sociale din lume. Aproape imposibil să nu devii dependent când este cea mai simplă modalitate de a-ţi da „întâlnire” cu prietenii şi colegii, chiar dacă se află la mii de kilometri distanţă. Click, click , click.. pagină după pagină, „răsfoieşti cu uşurinţă” conturi de utilizatori care, la prima vedere, cer o detaliere mai amănunţită. „Add friend request” şi gata! Un prieten nou se adaugă la cei 742, din care probabil cunoşti doar jumătate. Un studiu recent efectuat de cei de la Bitdifender arată că utilizatorii Facebook nu dau deloc importanţă cererilor de prietenie şi acceptă cu uşurinţă, pe baza unei poze de profil şi a unor informaţii sumare, prieteni noi.

Bitdifender a efectuat un eveniment, în urma căruia, trei conturi false au fost create pe Facebook. Primul conţinea informaţii şi nu avea poză, altul doar imagini şi informaţii sumare iar ultimul avea o multitudine de fotografii, dar şi informaţii. Toate cele trei conturi „capcană” au fost abonate la grupuri de interes general. La doar o oră după lărgirea cercului de prieteni pentru fiecare cont, primul profil a reuşit să se „împrietenească” cu 23 utilizatori, contul numărul 2 cu 47 utilizatori iar contul numărul 3 cu 53 de utilizatori. După aderarea la grupurile de jocuri, cercul de prieteni s-a mărit semnificativ, la ordinul sutelor. Chiar şi o adresă URL pusă la întâmplare pe unul dintre site-urile „capcană” a fost accesată de 24% dintre prietenii conturilor respective.

Caricatură Facebook

Numărul de prieteni din reţeaua Facebook este considerat, mai nou, un motiv de mândrie. O cifră cu care te lauzi mai departe şi care iţi creşte self-esteem-ul pe loc. Dar, să nu uităm! Dacă permiţi ca informaţiile personale să fie accesibile oricui rişti ca acţiunile de pe net să aibă repercusiuni grave în viaţa personală, ba chiar să fii perceput greşit în ochii celorlalţi.

Mai jos, video oficial Facebook despre cum să-ţi îmbunătăţeşti setările de securitate.

Raluca Macovei

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: