//
cititi...
Media tradiţionale

Coliva de grau? Nu, de televiziune

Acum ceva timp, intr-un monolog despre mass media traditionale vs Internet, incercam sa ma conving ca televiziunea va fi singura parte a media care va face fata Internetului, datorita multitudinii de avantaje (fata de radio sau print) pe care le poate oferi consumatorului. Reusisem sa ma obisnuiesc cu ideea, insa, iata ca apar zvonuri, ici si colo, cum ca trebuie sa-mi pregatesc lingurita de unica folosinta pentru ca in mai putin de 5 ani voi fi servita cu coliva Micului Ecran.
Potrivit analistilor de la Credit Suisse, doar de 5 ani mai au tinerii nevoie pentru a se detasa complet de dorinta de plata a televiziunii prin satelit sau a serviciilor prin cablu. In fond, pentru ce sa plateasca o informatie televizata pe care o pot gasi mult mai eficient click-uind simplu un link bolduit sau google-ind un cuvant cheie? Aceasta pe de o parte. Pe de alta, de compatimit ar fi si agentiile de publicitate pentru care televiziunea era (si, inca este) “mana care le hraneste” si omega, cu siguranta.
“It’s free” a avut un impact atat de puternic asupra tinerilor, incat televizorul a ajuns un refugiu doar in cazul in care se defecteaza computerul sau Internetul isi vede de treaba lui aratandu-le “No connection”.

Realistic vorbind, accesul online nelimitat si nerestrictionat la informatie de orice tip nu numai ca a determinat scaderea cu mult a numarului celor care inca mai utilizeaza televizorul in scopuri diverse (din ce in ce mai putine) dar a si indus posibilitatea de a obtine orice facand nimic. De aceea majoritatea tinerilor prefera sa amane sau chiar sa renunte la alte activitati (esentiale) pentru a naviga in locul tuturor posibilitatilor, lucruri care nu s-ar intampla si in cazul televiziunii. Concluzia? Este evident ca televiziunea analizata ca parte a media traditionale a pierdut si pierde in continuare teren in fata noilor tehnologii si a noilor dispozitive de comunicare/transmitere a informatiei.
Astfel, ipotezele cercetatorilor arata ca in anul 2012 abonatii serviciilor TV vor fi cu 200.000 mai putini, luand in considerare ca din 1,8 milioane de familii formate anul trecut numai 16,9 % detin abonament TV prin cablu. Analizand aceste date exista clar posibilitatea ca in 5 ani televizoarele sa mai fie achizitionate doar ca obiecte de decor sau ca dovada a existentei lor anterioare, pentru cei mai mici.
Declar ca nu am achizitionat lingurita de unica folosinta si ca nu sunt pregatita sa mananc din coliva Micului Ecran (fac parte, probabil, din cei care vor ramane si peste 5 ani in numaratoarea analistilor, in sens pozitiv, in ceea ce priveste auditoriul TV). Dar cireasa de pe tortul Online-ului e a mea.

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: