//
cititi...
Reţele sociale, Uncategorized

Facebook ne urmareste comportamentul?

Succesul retelei sociale Facebook s-a construit pe satisfacerea utilizatorilor. Astfel tot ceea ce si-au dorit vreodata utilizatorii de internet au gasit in Facebook. De la jocuri , muzica, aplicatii, modalitati usoare de comunicare, joburi, evenimente pana la produse, viata cu toate beneficiile ei era acum in varianta virtuala . Oamenii comozi din fire au inceput sa indrageasca aceasta viata, sa isi creeze o comunitate cu activitati si obiceiuri zilnice stand pe scaun .

Insa pentru a invata mai multe despre nevoile utilizatorilor Facebook-ul a inceput sa analizeze preferintele fiecaruia, activitatile prietenilor si site-urile aceesate. Astfel puteti observa ca reclamele de pe pagina voastra personala vor fi chiar produse care va intereseaza deoarece odata ce a-ti accesat o pagina un angajat al retelei sociale a notificat. Fiecare are in spate un “inger” care are grija de nevoile utilizatorului si orice hobby, dorinta sau activitate este tinuta sub evidenta de un intreg sistem. Dupa ce analizeaza comportamentul virtual al utilizatorului Facebook transforma preferintele fiecaruia in aplicatii noi, reclame s.a.

Rezultatul? O promovare mult mai buna a produselor : deseori utilizatorii de internet se simt agasati de reclame si produse care nu ii intereseaza, dar lucrurile se schimba atunci cand internetul stie exact ce ai vrea sa vezi , ce produse te intereseaza etc. Pe langa producatorii care zambesc pe sub mustati, facebook-ul devine si mai cool, apropiindu-se de utilizatori prin intermediul acestei strategii. Asadar tot ceea ce faci pe Facebook este folositor pentru imbunatatirea site-ului. Reteaua sociala urmareste sa creeze superficial o relatie de prietenie cu utilizatorii care bineinteles vor ramane vesnic fideli site-ului. Iar daca a-ti asociat optiunea “privat” cu informatii pe care doar voi sa le stiti, ei bine  acest lucru este de domeniul fantasticului. Lucrurile personale devin publice pentru o intreaga echipa care profita de ele si le transforma in bani. Iata ca scopul scuza mijloacele, indiferent daca este vorba despre urmariea vietii tale . Facebook vrea doar sa-ti fie prieten !  / Simona Luca

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: