//
cititi...
Relaţii publice online

Managementul Reputatiei Online

who benefits from ORM?Online Reputation Management(ORM) este o activitate  de monitorizare, analiză și mediere a rezultatelor pe care le oferă un motor de căutare sau a oricăror menționări în media online și pe internet în general.

Scopul acestui instrument este să îmbunătățească imaginea unei companii sau a unei persoane prin plasarea rezultatelor negative cât mai în jos în lista rezultatelor afișate de motoarele de căutare . Studiile au demonstrat că 70% din utilizatorii Google nu trec de prima pagină, acesta fiind principalul motiv din care companiile sunt într-o continuă competiție și încearcă orice tactici pentru a se poziționa în top.

1. ”Me on the Web” este unul dintre instrumentele existente care îți permite monitorizarea și ștergerea informațiilor personale. El este integrat în Google Dashboard  și oferă setări care includ primirea de notificări atunci când apar pe net anumite informații pesonale prestabilite de tine sau ștergerea informațiilor deja existente.

2. http://cleanmy.name/ este un alt instrument care înglobează o serie de tehnici pentru a  crea o imagine cât mai bună despre o organizație, brand sau persoană. ”We can hide, obfuscate, edit, or remove unwanted internet content, by eliminating the related listings which appear in close proximity to your name.” Acesta este descrierea pe care o găsim pe site-ul companiei.  Printre serviciile pe care le oferă se numără și oferirea de informații despre impresiile și nivelul de satisfacție al consumatorilor în legătură cu o companie sau cu un brand. Serviciile sunt cu plată.

3. O alternativă ar fi http://www.reputation.com/, care oferă ”protecție împotriva discriminării digitale”.  Site- ul se ocupă de  eliminarea conținutului dezavantajos, crearea de conținut pozitiv și oferirea de securitate pentru datelepersonale. Aceste oferte sunt contra cost, însă oferă o garanție de tip Money Back: dacă timp de 90 de zile îți dai seama că ești nesatisfăcut de rezultatele muncii lor, îți poți cere banii înapoi.

     Managementul Reputației Online este doar o parte componentă a procesului de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO -Search Engine Optimization). Este un instrument pe cât de util pe atât de controversat.
     Activitatea de ORM se face în baza unor clauze stricte de confidențialitate , ceea ce a creat speculații conform cărora unele tehnici folosite în proces sunt ilegale. Cred că e loc de discutat, pentru că acest tip de management poate fi realizat la mai multe nivele, fără a implica spargeri frauduloase a blogurilor sau a site-urilor pentru a șterge propriu-zis un articol sau un comentariu. Atunci când cineva produce conținut defaimator la adresa ta sau a companiei tale ai nevoie de un mod de a te apăra, fără să contrataci în același mod și în felul ăsta să nu câștigi nimic. De aceea trebuie să existe posibilitate să o faci, într-o lume virtuală a cărei evenimente au consecințe perfect reale și deloc neglijabile (cum ar fi scăderea nr. de clienți  datorată ”binevoinței” concurenților).
     Un PR-ist trebuie să știe să utilizeze asemenea instrumente cu cap, astfel încât să pună pe prim plan nu doar benificiul imediat al companiei, dar și cel pe termen lung.

Advertisements

Discussion

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Cum să ne gestionăm imaginea în online | andreeacret - April 1, 2013

  2. Pingback: Managementul reputației online | Ceban Veronica - April 4, 2013

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: