//
cititi...
Relaţii publice online

Cei 7C ai unui brand de Internet

Daca afisezi, pur si simplu, numele unui brand pe o pagina de web, asta nu inseamna ca brandul respectiv a devenit un brand de Internet. Exista branduri si branduri de Internet, iar cele doua categorii sunt destul de diferite. Daca vrei sa construiesti un brand in mediul online nu trebuie sa tratezi Internetul ca pe un mediu de comunicare, ci ca pe o afacere total noua. Nici un brand, oricat de cunoscut, faimos, respectat ar fi, nu poate fi si una si alta, pentru toti oamenii.

Pe Internet, construirea unui brand nu se poate face prin utilizarea strategiilor  traditionale pe care le gasesti in orice manual de marketing. In mediul online, brand-ul reprezinta  ceea ce percepe utilizatorul, iar necesitatea stabilirii unei relatii este mai evidenta ca oricand. Interactivitatea si expunerea directa cere unei companii online sa fie pregatita pentru a asculta, a invata si a intelege modul in care trebuie sa se adreseze clientilor. Promovarea  prin social media e gratuită sau foarte ieftină, nu  costă nimic să îţi faci un cont pe Youtube, o pagina de Facebook, un cont pe Twitter, chiar şi un blog pe WordPress. Costă însă să realizezi o campanie de impact în social media, să obţii notorietate, să creezi conţinut de calitate constant, să integrezi social media în strategia de marketing a firmei.

Analizand brand-urile online de succes, putem determina sapte standarde -cei 7C– de care ar trebui sa tinem seama atunci cand vorbim de branding pe Internet. Ei se refera la:

  1. CONVENIENT – un site nu trebuie sa fie dificil de utilizat;
  2. CONTENT– informatii utile si de calitate;
  3. CUSTOMIZE – posibilitatea de personalizare a anumitor caracteristici ;
  4. COMMUNITY – posibilitatea membrilor de a interactiona;
  5. CONNECTION – oferirea de legaturi catre alte site-uri relevante;
  6. COMMUNICATION – dialogul constant cu compania;
  7. CUSTOMER CARE – interactiunea dintre companie si utilizator pentru asistenta.

“Pe Internet, un brand traieste sau moare intr-o era a interactivitatii” spune Al Ries, unul dintre cei mai cunoscuti consilieri de marketing din USA. Pe termen lung, interactivitatea este cea care va stabili ce merge si ce nu merge in spatiul  virtual. Secretul brandingului pe Internet este capacitatea de a prezenta in asa fel numele firmei , incat potentialii sau actualii clienti sa poata interactiona cu mesajul respectiv, stiut fiind ca viitorii clienti beneficiaza de control complet asupra a ceea ce vad, aud sau citesc.

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: