//
cititi...
Tehnologii noi de comunicare, Uncategorized

Internauţii români intră zilnic online

Aproximativ 90% dintre internauţii români intră zilnic online, majoritatea de pe computer de tip desktop şi fac acest lucru acasă sau de la serviciu, potrivit valului de iarnă al Studiului Demografic trafic.ro, care a colectat date în perioada 15 noiembrie – 15 decembrie.                                   Două treimi dintre internauţii români (68,66%) folosesc desktopuri pentru a naviga pe internet, 48,21% accesează web-ul de pe laptopuri, în timp ce un număr mult mai mic foloseşte pentru a intra online telefoanele mobile (12,68%) sau PDA-urile (4,07%). De asemenea, pentru a naviga online, majoritatea foloseşte un calculator exclusiv (39,63%) sau îl împarte cu încă o persoană (36,76%), existând însă şi cazuri în care un singur calculator este folosit şi de mai multe alte persoane (circa 23% de alte două). Cei mai mulţi (57%) nu folosesc date de logare pe calculator, în timp ce 43% intră pe calculator cu utilizator şi parolă.                                        Devenit parte integrantă a vieţii internauţilor români, internetul este folosit zilnic, în mod frecvent, de 87,11% dintre internauţi, aproape 12% îl folosesc de câteva ori pe săptămână, în timp ce un număr redus intră online doar o dată pe săptămână sau mai rar.                                                            Locul preferat de participanţii la studiu pentru accesarea internetului este propria locuinţă(90,72%) sau locul de muncă (30,28%), din mers (8,18%) sau de la şcoală/ facultate (6,45%), precum şi din alte locuri cum ar fi de la prieteni, de la internet cafe-uri sau din alte părţi.                                                                                                                                                             Când navighează online, aproape jumătate (44,25%) dintre internauţii români folosesc un singur browser pentru a accesa paginile web, în timp ce restul folosesc două sau mai multe browsere.                                                                                                                                                        În ceea ce priveşte cele mai căutate informaţii online, pe primul loc se află cele referitoare la medicină, sănătate şi alimentaţie (50,12%), evenimente/ ştiri despre România (43,77%), computere, software, IT & Internet (40,31%), dar şi acelea vizând familia şi viaţa de cuplu (39,41%), ştiinţa şi tehnică (35,39%), turismul, călătoriile şi vacanţele (34,92%), copiii şi educaţia lor (32,80%) sau datele referitoare la bucătărie/ reţete culinare (32,22%).                                           De asemenea, tot online, utilizatorii români de internet se informează şi despre: evenimente culturale, muzică, teatru sau cinema; teste, jocuri, cuvinte încrucişate; modă, cosmetică, frumuseţe şi întreţinere; problemele sociale; economie, finanţe, bănci, curs valutar sau bursă; natură şi mediu; psihologie, paranormal, astrologie şi religie; auto moto; monden; programe şi recomandări TV; concursuri; evenimente sportive; sfaturi / idei pentru casă şi grădină; mică publicitate/ anunţuri; politică; publicitate/reclame.                                                              În timpul liber, participanţii la studiu navighează pe internet (68,68%), se uită la televizor (65,01%) sau îşi petrec timpul împreună cu familia (64,85%). Pe lângă acestea, ei ies cu prietenii (43,92%), citesc cărţi (38,49%), ascultă muzică (35,93%), se joacă pe calculator (31,93%) sau merg la cumpărături (31,14%). Activităţi precum mersul la cinema, teatru sau concerte (17,79%), lectura ziarelor şi revistelor (17,71%), practicatul unor sporturi (15,61%), ieşirile în cluburi, baruri şi discoteci (13,22%), ascultatul radioului (9,63%) sau altele (3,12%) sunt mai puţin populare.                                                                                                                                                          Atunci când este vorba de bunuri de larg consum, jumătate dintre internauţii români (49,42%) decid singuri asupra mărcilor de produse achiziţionate, în timp ce 43% iau decizii împreună cu altcineva.                                                                                                                        Situaţia diferă atunci când este vorba de produsele electronice sau electrocasnice, 57,57% luând decizii de achiziţie împreună cu altcineva, în timp ce doar puţin peste o treime dintre respondenţi iau o astfel de decizie singuri. Similar, aproape două treimi (64,5%) dintre internauţii români se consultă cu apropiaţii sau familia când cumpără mobilier şi obiectele de decor, 27,47% luând singuri decizii în ceea ce priveşte aceste obiecte.                                                                               Când este vorba de cumpărături, perioada preferată pentru acestea este cea de reduceri, majoritatea respondenţilor declarând că se informează în legătură cu lucrurile pe care le doresc înainte să le achiziţioneze, deşi recunosc că, uneori, fac achiziţii sub imboldul momentu lui.                                                     Cei mai mulţi obişnuiesc să nu mai dea atenţie preţului atunci când îşi doresc un produs, dar majoritatea spun că sunt interesaţi de ofertele din magazine şi li se întâmplă uneori să facă achiziţii doar pentru că produsele sunt la promoţie./Daniela Bejan

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: