//
cititi...
Uncategorized

Existam offline si online

Retelele sociale ofera in prezent mai multa informatie despre noi decat ne-am astepta, pentru ca dintr-un profil obisnuit afli ce filme ii plac cuiva, ce mananca, ce face in timpul liber cu prietenii, unde si-a petrecut vacanta si unde ar vrea sa plece la anul. De cate ori nu ni s-a intamplat sa studiem profilul cuiva si sa simtim ca brusc il cunoastem (mai) bine?
Se stie deja ca daca s-ar incerca o relationare pe harta a tuturor persoanelor din lume, am descoperi ca suntem cu totii conectati, am avea un anumit grad (destul de mare in multe cazuri) de separare intre noi. Adica da, este posibil ca eu si un olandez pe care il vad acum pentru prima data in viata sa avem de fapt 6 persoane de legatura intre noi (a friend who knows a friend who knows a friend… pana la gradul 6).

Nu am vrut ca acest post sa prezinte vreo stire sau noutate in ce priveste social media, ci voiam sa reamintesc o chestia care mi se pare foarte interesanta: timp de 20 de ani am tot incercat sa ne individualizam cat de mult posibil, iar acum am ajuns in acelasi loc, deoarece pe Facebook toti suntem egali sau facem cam acelasi lucruri.
Ma uitam zilele trecute la fluxul de noutati de pe al meu profil si chiar ma gandeam: De ce oamenii dau share la fiecare videoclip nou aparut? Sunt sigur ca multora nici macar nu le place. De ce sunt asa multi care fac urari de La multi ani, daca nici nu cunosc persoana? O fi politete sau chestia aia cu ”sa fiu in randul lumii”? Si daca e a doua varianta, trebuie din nou sa intreb: De ce? Si nu il ultimul rand, nu o sa pot intelege niciodata de ce atatia oameni se ”iubesc” pe Facebook, iar in viata reala abia daca isi arunca un salut. Din aceasta perspectiva, mi se pare ca social media de acest tip cam alimenteaza ipocrizia si superficialitatea.
Gasisem acum ceva vreme o lista de intrebari pe care cineva ar trebui sa si le puna, in social media si in offline. Acestea erau cam asa:
Ma reprezinta?
Cine ar fi interesat de ceea ce scriu?
Poate fi relevant acest mesaj pentru “cititorii mei”?
Se adreseaza tuturor sau poate fi un mesaj nisat?
Ceea ce vreau sa scriu este ceva ce scrie toata lumea in fiecare zi? (mi-e somn, e trafic, am mancat)
Care este talentul meu care ma deosebeste de ceilalti?
La ce ma pricep eu mai bine decat majoritatea?
Ce informatii de calitate pot oferi?
So, my dear camarades, intr-o mediu virtual care se schimba mereu, voi cat de originali ramaneti? Am pus ca titlu Existam offline si online, urmand ca dupa citirea postarii sa puneti voi semnul intrebarii la sfarsit.


Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

