//
cititi...
Relaţii publice online

Efectul implicarii in PR asupra buzunarului

De-a lungul timpului, activitatea de PR a fost asociata listei de job-uri in care un birou este indispensabil. Schimbarea s-a produs recent in sensul ca, gratie tehnologiei, practicienii PR pot lucra de oriunde, iar multi profesionisti fac asta. Folosind un telefon mobil performant, un laptop, ajutat de o conexiune wi-fi ad-hoc, “biroul” poate fi oriunde: acasa, intr-un aeroport, in masina, intr-un hotel, bar, samd. Mobilitatea specifica secolului 21 a redus costurile practicarii unui astfel de job pana la punctul in care toti banii necesari desfasurarii activitatii sunt cei care ii dam pe echipament. Un practician PR are astazi nevoie de o adresa de e-mail, un numar de telefon, si, poate, o casuta postala conventionala. Conturi pe Social Media cum ar fi LinkedIn, Twitter, Facebook reprezinta un avantaj.

Relatiile publice nu au fost niciodata, de fapt, foarte “scumpe” din punct de vedere al costurilor necesare pentru a pleca la drum cu o afacere. Partea buna a acestui aspect e ca practicienii, in special tinerii talentati, pot incepe munca fara sa aiba resurse financiare foarte mari. Partea mai putin buna e ca la fel de usor poate intra oricine in joc, nefiind nevoie de bani multi. Tot ce ai nevoie la inceput e un client.

Totusi, nu e chiar gratuit sa fii actor pe o scena cum este PR-ul, mai ales ca valoare sumei pe care esti dispui sa o platesti este de multe ori direct proportionala cu succesul ulterior. Sa vedem de ce are nevoie un PR-ist aflat intr-un stadiu de inceput, sa spunem:

  • Computer (Cel mai bine – laptop; tableta nu inlocuieste un astfel de echipament)
  • Software (Programe)
  • Imprimanta
  • Telefon (cu cat mai performant, cu atat mai bine)
  • Internet

 

Lista aceasta se mai poate “condensa”. De exemplu, telefonul si internetul pot insemna acelasi lucru daca dispunem de tehnologia VoiP (Voice Over Internet Protocol), prin care se pot face apeluri folosind internetul.

 

  1. Computer – Se poate pleca de la o “unealta” cum ar fi netbook-ul, avand in vedere costul mai mic dar care necesita o legatura stabila si puternica la internet din pricina spatiului mic de stocare, a vitezei mici de procesare, ceea ce inseamna ca operatiunile dificile cu fisiere mari vor fi greu de manevrat. Laptopul ramane cea mai buna optiune, ultimele aparate scoase pe piata putem spune ca sunt mult mai performante decat am avea nevoie.
  2. Software – Costul software-ului (lasand la o parte sistemul de operare), a fost radical redus in ultima vreme datorita programelor inscrise in fenomenul Open Source care sunt din ce in ce mai eficiente in sensul ca raspund prompt la nevoile chiar si cele mai exigente si poate fi imbunatatit de oricine, totul cu costuri zero.
  3. Imprimanta – Desi de dimensiuni suparatoare, imprimanta are rol foarte important in activitatea unui practician PR deoarece transforma datele de pe calculator in date fizice, palpabile. Nu e nevoie ca PR-istul sa umble cu imprimanta dupa el, mai ales avand in vedere numarul mare de centre de multiplicare existent astazi in orase, dar in cazul muncii la birou sau acasa, o imprimanta este cu siguranta o investitie constructiva. Asa-numitele “multifunctionale”, care indeplinesc totodata si functia de scanner sau xerox (uneori chiar si fax!) reprezinta numaidecat un avantaj.
  4. Telefon – Telefoanele de astazi sunt mai performante decat calculatoarele de acum cativa ani. Este un gadget in care merita sa investesti intrucat poate stoca un numar considerabil de date, poate comanda imprimantei sa printeze, se poate conecta la o retea Wi-fi, poate ghida proprietarul prin GPS, poate face fotografii de calitate si multe, multe alte beneficii care pot ajuta un practician foarte mult.
  5. Internet – Costul internetului este foarte mic daca alegem Wi-fi din oras (costul unei cesti de cafea sau chiar gratis). Conexiunile pentru acasa nu au nici ele costuri exorbitante deoarece sunt multe firme care ofera servicii de internet si, aflandu-se in competitie, mentin preturile mici pentru a atrage clientii.

 

Pe scurt, pentru a putea pleca la drum intr-o cariera de PR iti trebuie mai putin de 600 de euro daca nu ai niciuna din uneltele de mai sus. Mai important decat banii s-a dovedit a fi talentul care atrage clientii, care mentine increderea si care sporeste profitul.

 

Surse:


http://www.megaessays.com

www.prismjournal.org

http://www.theprcoach.com/

www.online-pr.com

 

 

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: