//
cititi...
Tehnologii noi de comunicare

Ei nu sunt disperaţi după Facebook!

Da, e adevărat, reţeaua de socializare Facebook face parte din viaţa noastră, a devenit un element Facebookimportant în desfăşurarea activităţilor zilnice. Este cel fără de care, deseori nu avem cum să aflăm prin ce locuri a mai fost X, cum s-a îmbracat y la anume petrecere sau dacă z mai este într-o relatie. Este de asemenea modul prin care unii îşi exprimă stări dintre cele mai diverse, emoţii, păreri sau dau curs dezbaterilor pe diferite teme. Pentru cei care stiu şi pot recunoaşte că au devenit dependenţi de acest fenomen e greu de crezut poate, că există totuşi o anumită parte a pământenilor pentru care Facebook-ul nu are o dominanţă atât de mare.
Deşi Facebook-ul, cu cei 750 de milioane de utilizatori ai săi este reţeaua care a făcut paşi mari spre dominaţia globală a internetului, totuşi afacerea fondată de Mark Zuckerberg acoperă, însă nu reuşeşte să domine toate ariile geografice.
Conform unui raport al site-ului BusinessInsider, există şapte pieţe importante pentru care Facebook-ul nu deţine locul fruntaş. De asemenea, potrivit aceluiaşi raport, reţeaua de socializare deţine un procentaj de 55% din audienţa globală online. Datele ne mai arată că la nivel global se alocă 1 minut pentru Facebook, din cele 7 petrecute pe Internet.

Iată care sunt regiunile în care Facebook-ul nu a reuşit să se impună:

1. Brazilia, unde interesant este că lider de piaţă este reţeaua Orkut lansată în anul 2004 de către un student turc. Avantajul a fost că la scurt timp dupa ce a fost creată, reţeaua a fost cumpărată de către Google şi plasată în Brazilia unde a cunoscut succesul destul de repede şi continuă să aibă succes şi în prezent. Aceasta are peste 30 de milioane de conturi active. Ceea ce este fundamental diferit faţa de Facebook este că reţeaua Orkut aduce o noutate, prietenii sunt clasificaţi pe bază de “rating” şi anume : gradul prieteniei, loialitatea sau frumuseţea.
2. În Rusia Facebook-ul nu are şanse prea mari, deoarece reţelele care domină sunt Vkontakte şi Odnoklassniki.
3. În Japonia, Twitter-ul i-a furat locul Facebook-ului. Aceasta după ce în topul preferinţelor japonezilor a fost acum jumătate de an în urma Reteaua Mixi, care le garanta utilizatorilor un anonimat total sau parţial, ceea ce Facebook nu oferea.
4. Nasza-klasa.pl este reţeaua pe care o preferă cei din Polonia. Totuăi, se pare însă că, Facebook-ul nu este la distanţă mare în topul preferinţelor.
5. În Vietnam Facebook-ul este strict interzis. Cu toate acestea, creatorul reţelei, Mark Zuckerberg a ales să petreacă Crăciunul împreună cu prietena sa în această regiune.
6. Nici comunismul din China nu permite populaţiei accesul la Facebook.
7. În Coreea de Sud preferate sunt reţelele Naver.com Cafe şi Cyworld.

Conform sociologilor care au analizat fenomenul discutat, se pare că în regiunile în care Facebook nu a reuşit să domine, motivul pentru care au câştigat alte reţele sociale este unul de natură culturală. Serviciile oferite sunt adaptate unei anumite zone, în funcţie de preferinţele culturale./ Ilinca Tudosă

Sursa: http://www.zf.ro

Advertisements

About llinca

Viata poate fi inteleasa privind inapoi, dar poate fi traita privind inainte!

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: