//
cititi...
Promovare virală

Promovarea virala, un trend?

“Pentru oamenii de marketing, unul din cele mai grozave lucruri in ceea ce priveste webul este faptul ca, atunci cand o idee prinde aripi, aceasta poate propulsa gratuit un brand sau o companie spre faima si succes. Indiferent cum ii spuneti – marketing viral, discutii despre produs sau glasul blogului- , faptul ca alti oameni spun povestea dumneavoastra genereaza actiune”,

preciza David Meerman Scott in cartea sa “Noile reguli de marketing si PR”(Publica, 2010).

Defapt, multe fenomene virale au inceput intr-un mod inocent. O persoana creaza un videoclip pentru amuzamentul prietenilor, iar alta persoana trimite acest videoclip alteia si tot asa la nesfarsit. Cel mai probabil, cel care a creat videoclipul nu se astepta ca acesta sa ajunga la asa de multe persoane.

Pentru persoanele ce se ocupa cu vanzarile, provocarea cea mare consta in utilizarea puterii incredibile a viralului. Sunt oameni care spun ca este posibil sa creezi o campanie virala, dar exista si agenti specializati in acest domeniu. Multe dintre organizatiile care doresc sa treaca pe viral esueaza. Unele companii isi platesc angajatii sa scrie despre un produs. Acestea sunt virale false si sunt depistate la timp de catre publicul inteligent.

Formula unui viral de succes este o combinatie intre continutul web excelent si gratuit – un videoclip, un e-book sau o intrare pe un blog –, care este nemaivazut sau uluitor, sau care implica o celebritate si o retea de oameni care sa contamineze toate acestea cu ajutorul linkurilor care inlesnesc participarea.

Cu toate ca multe organizatii si companii planuiesc campaniile virale de marketing pentru a raspandi vestea despre produsele sau serviciile lor, viral poate deveni si ceva ce nu este declansat intentionat.

Oricum ar fi, succesul necesita o abordare cu totul diferita. Necesita crearea a ceva interesant despre care sa se vorbeasca pe internet. Daca se ofera ceva ce merita sa fie distribuit, oamenii il vor distribui indiferent de constrangeri. Daca cineva vrea ca ideile sa se raspandeasca, este neaparat necesar sa fie implicat in viata comunitatilor de oameni care le distribuie in mod activ.

Cred ca modalitatea in care se creaza o epidemie intentionata prin marketingul viral este dificila insa rezultatele sunt mai mult decat satisfacatoare. Cu ajutorul marketingului traditional o campanie ar putea totaliza zeci de milioane pentru a o realiza, in timp ce marketingul viral ar costa mult mai ieftin sau chiar gratuit. Viralul ia spatiul traditionalului si se instaleaza cu maretie peste tot internetul. Totul consta doar intr-o idee inedita.

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: