//
cititi...
Promovare virală

Cum a schimbat promovarea virală jurnalismul?

De la începuturile sale, jurnalismul a fost o afacere. Iar de-a lungul istoriei, au fost căutate și încercate noi metode de a face produsul media cît mai atractiv fiindcă în spatele tuturor premiilor și a simțului civic stau banii. Fiecare televiziune vrea să fie în topul audiențelor, orice ziar vrea să atragă cît mai mulți cititori și nu în ultimul rînd site-urile media se luptă în accesări. Totul pentru a vinde spații de publicitate clienților mai mari.

În secolul 21 publicul vrea interactivitate. Vrea să-și poată face vocea auzită, iar prin revoluția tehnologică, acum orice om cu smartphone poate deveni o senzație pe internet.

Mass-media a înțeles acest lucru și l-a atras de partea sa. Dorința oamenilor de implicare s-a transformat în ceea ce numim astăzi jurnalism cetățenesc. Televiziunile încurajează publicul să trimită filmulețe redacției cu evenimente surprinse în desfășurare cum ar fi incendii, accidente, crime, etc. Unele publicatii print primesc poze și chiar articole de la cititori iar spațiul online este invadat în fiecare secundă de conținut generat de utilizatori.

În accest mod se creează un circuit de promovare virală în care filmulețul trimis de public, care altfel s-ar fi pierdut în infinitul internetului cîștigă vizualizări prin transmiterea la televizor, iar postul de televiziune cîștigă audiență prin interactivitatea cu publicul. Deasemenea, televiziunea își poate dezvolta o campanie promoțională prin care să încurajeze conținutul generat de public.

O altă metodă de promovare virală a mass-mediei ar fi campaniile publicitare pe care le derulează, cum ar fi campania de la ProTV Jos Pălăria sau anumite pasaje din emisiuni care ajung virale pe internet, cum ar fi episoade din serialul Elodia de pe OTV sau preselecții amuzante de la concursuri.

Prin urmare, promovarea virală ajută jurnalismul să se dezvolte într-o nouă direcție bazată pe interactivitate, și contribuie la recunoașterea brandului, ca în fiecare domeniu al publicității, iar pe de cealaltă parte, jurnalismul ajută la propagarea promovării virale și a starurilor virale de pe internet.

Advertisements

About razvanmera

Future World-Class Director

Discussion

One thought on “Cum a schimbat promovarea virală jurnalismul?

  1. Salutare,
    Eu personal cred ca este un lucru minunat ca orice om sa se poata promova singur prin intermediul televiziunii sau pe net.

    Posted by afaceriromanesti | June 12, 2012, 7:27 am

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: