//
cititi...
Promovare virală

Influenta promovarii virale asupra marketingului

Conform wikipedia, termenul de reclama sau promovare virala se refera la tehnici de marketing care folosesc retele sociale preexistente pentru a obtine o crestere de brand awerness sau a indeplini alte obiective de marketing (cum ar fi vanzari de produse) prin procese virale care se multiplica in mod similar felulului in care se imprastie virusii umani sau virusii informatici. Promovarea virala poate avea forma unor clipuri video, a unor jocuri flash interactive, imagini, quiz-uri sau chiar mesaje text.

Cu alte cuvinte, cel care produce mesajul ce se intentioneaza a fi viral, va produce un campanie online, fie printr-un clip (sau mai multe) video, fie printr-un email, fie printr-o pagina web, samd. Acestea au rolul de a trezi interesul prin abordari fie distractive, fie care nasc anumite senzatii: intriga, curiozitate, de mobilizare, etc. Acest interes trebuie urmarit sa poata fi convertit in transmiterea mai departe a informatiei (catre grupul de prieteni de pe messenger, catre alti utilizatori de Internet prin email sau prin referinte pe bloguri sau retele sociale clasice cum ar fi hi5, etc).

Se poate spune ca  aparitia promovarii virale a adus marketingul la un alt nivel, mai avansat. Acest nou tip de promovare are numeroase beneficii, cele mai importante fiind cele legate de cheltuieli, timp si succes.

Un mesaj viral este trimis prin diverse modalitati de la un utilizator catre altii, multiplicandu-se in acest mod cu costuri minime si evitandu-se, astfel, reticenta cu care este privita de multe ori o reclama. Mai mult, pentru a realiza un videoclip viral sau orice alta forma de promovare virala, nu este nevoie de cel mai bun echipament sau de personal profesional. Un astfel de mesaj poate fi realizat cu minime cheltuieli, dar are un efect mult mai puternic fata de o reclama obisnuita.

In ceea ce priveste timpul, trebuie mentionat faptul ca mesajul viral este, de cele mai multe ori,  subtil si de scurta durata. Un videoclip viral nu dureaza mai mult decat un videoclip obisnuit, economisind, astfel, timpul celui care il vizioneaza. Spre deosebire de publicitatea propriu-zisa, viralele nu trebuie sa respecte toate masurile impuse de autoritati, permitandu-si sa omita anumita detalii sau sa scurteze totul la numai cateva secunde.

Succesul unui mesaj viral este unul mult mai mare decat cel al unui mesaj publicitar. Acesta se masoara in acelasi timp prin numarul utilizatorilor care au vazut mesajul, prin numarul comentariilor generate, prin eventualele referiri pe bloguri sau site-uri la respectiva campanie si, in acelasi timp, prin efectul de remake generat (efect care se regaseste in general in cazul campaniilor virale video).

Consider ca domeniul promovarii virale a luat o amploare foarte mare si, desigur, importanta. Marketingul si promovarea, in general, nu se mai rezuma doar la metodele traditionale de publicitate, ci si-au depasit barierele si au patruns in magicul univers al Internetului. Aici, orice este posibil si permis. Aici nimeni si nimic nu poate impune bariere, vizitatorul fiind singurul care decide ce e sau nu bun pentru el. Luand aceste lucruri in considerare, cred ca marketingul ar trebui sa ridice standardele, sa incerce si acest teren minat si sa se foloseasca de aceasta posibilitate, daca nu o face deja. De ce sa ne oprim in barierele impuse de ceilalti, cand putem cuceri un domeniu vast, important si nelimitat?

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: