//
cititi...
Relaţii publice online

PR-ul online a câștigat lupta

Odată cu apariția noilor tehnologii de comunicare domeniul relaţiilor publice a cunoscut o serie de adaptări pentru a ţine pasul cu modernizarea din marketing și întreg domeniul de afaceri. Atitudinea profesioniștilor din PR s-a schimbat, agenţiile de PR s-au adaptat și și-au făcut departament/ divizie de online care cuprinde și social media. Este din ce în ce mai greu să faci campanie de PR în sensul de publicity, adică să obții expunere media gratuită. Acum orice campanie de PR nu poate ignora noile platforme online fără de care ar fi sortită eșecului. Succesul campaniei este direct proporțional cu interactivitatea, adică cu cȃt consumatorii sunt mai implicați în conținutul editorial cu atât este mai cunoscută.

Potrivit unui studiu american publicat de  prdaily.com, 83% dintre companiile B2B sunt active pe social media, iar 54% intenţionează să-și mărească bugetul alocat pentru social media în acest an. Companiile folosesc mai multe canale online simultan, dar cele mai cunoscute sunt:

  •   Twitter – 85%
  •   Facebook – 74%
  •   LinkedIn – 72%
  •   Youtube – 69%
  •   Corporate blogs 60%

Pentru mediul online românesc nu sunt astfel de statistici, dar specialiștii în domeniu declară ca în ultimii trei ani lucrurile s-au schimbat în mod semnificativ, în special datorită implicării blogerilor în campaniile de PR.

Noile tehnologii influențează modul în care profesioniștii își desfașoară munca. Dacă înainte comunicatele de presa erau tipărite și transmise prin poștă sau fax, astăzi ele sunt scrise direct pe computer și trimise prin email. Video-comunicatele de presă sunt  transmise digital prin satelit sau pe Internet. Sondajele de opinie se fac prin intermediul www. Fotografiile și filmele sunt produse și transmise digital. Apoi practicienii şi-au adaptat și metodele clasice. Unele dintre aceste adaptări au fost de ordin strategic şi au fost făcute premeditat pentru a îmbunătăţi eficienţa şi eficacitatea diferitelor tactici sau tehnici. Însă alteori, schimbările au fost poate subtile şi neintenţionate, putând chiar influenţa practicile în mod negativ.

Inovaţiile aduse de Internet au implicaţii profunde asupra conţinutului şi mesajelor dezvoltate şi utilizate în relaţiile publice. Blogurile, podcast-ul, site-urile Web sunt vehicule de distribuire a mesajelor către o mulţime de publicuri. Utilizarea excesivă a fişierelor audio şi video – podcast, vodcast – reprezintă una dintre tendinţele actuale. Mai mult decât atât, aceste media pot chiar influenţa caracterisiticile mesajelor. Mesajele text difuzate prin intermediul telefoanelor mobile au devenit un mijloc foarte eficient de a atinge alte categotii de grupuri ţintă, în special tinerii. Datorită specificităţii acestui mediu de comunicare, mesajele trebuie să se încadreze în anumiţi parametri stricţi, printre care se numără utilizarea doar a textului, mesaje scurte şi de multe ori chiar reducerea la. Şi comunicatele de presă trebuie să fie adaptate formatelor pentru telefoanele mobile şi alte media de acest tip. Introducerea link-urilor într-un mesaj este importantă, pentru că le permite consumatorilor să reacţioneze imediat dacă mesajul i-a interesat. Media interactive, inclusiv jocurile online, devin instrumente din ce în ce mai importante pentru relaţiile publice, pentru că jocurile sponsorizate sunt adesea utilizate pentru a atinge în special publicurile tinere.

Începând cu  Twitter  si terminând cu mash-up media, toate acestea au devenit instrumente standard care continuă să influenţeze practicile şi politicile de relaţii publice.

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: