//
cititi...
Relaţii publice online

Relaţia “virtuală” dintre organizații şi publicurile sale

Cred că întrebarea de pe buzele tuturor, chiar şi celor din domeniu, este dacă PR-ul desfăşurat pe Internet este întradevăr mai eficient decât PR-ul desfăşurat în mediul tradiţional. Despre avantajele şi dezavantajele acestui mediu virtual ştie toată lumea, însă nici cei pro şi nici contra nu par să facă nimic pentru a-şi susţine cauza. Pentru o acţiune de succes, cel mai important lucru este reprezentat de relaţia dintre organizaţie şi publicurile sale iar impactul mediului virtual asupra acestei relaţii este foarte mare. Există multe exemple de tehnologii care s-au dezvoltat de-a lungul timpului şi care acum au influenţă asupra relaţiilor publice: Citizen-media, Google Trends and Alerts, MySpace, YouTube, Google Earth, Natural language Processing/Artificial Intelligence, etc. Consider că având în vedere faptul că vorbeam despre importanţa menţinerii relaţiei dintre publicuri şi organizaţii, adaptarea la noua tehnologie este una firească. Publicurile încep să cunoască din ce în ce mai bine Internetul, să îl utilizeze, relaţiile publice trebuie să evolueze odată cu ele. Astfel, specialiştii în domeniu pot utiliza ca o sursă foarte importantă resursele oferite chiar de publicuri care în general deţin adrese de email, bloguri, site-uri, podcast-uri şi care menţin în acelaşi timp legătura şi cu media tradiţionale. Monitorizarea permanentă a acestor resurse este una esenţială în conceperea unei campanii online.

Dincolo de interactivitatea oferită de Internet şi dincolo de reţelele de socializare consider că acest mediu online poate fi şi unul distructiv. Deşi la o primă vedere pare foarte complicat de a găsi dezavantaje în utilizarea Internetului în folosul relaţiilor publice, lucrurile stau ceva mai complicat. Cred că în primul rând este vorba despre intimitate. Una din problemele noilor tehnologii este dată de securitate în această eră digitală în care trăim. Foarte multe organizaţii se plâng de această problemă de vreme ce această dezvoltare permite să descoperi, să găseşti anumiţi indivizi şi să descoperi date despre ei, date care practic ţin de intimitate. Acest lucru poate afecta foarte mult o organizaţie. Un exemplu în acest sens este tehnologia RFID (Radio Frequency Identification), folosită într-o serie variată de domenii şi pot descoperi informaţii private. O   altă aplicaţie care poate determina aceeaşi problemă este Google Earth-ul care permite utilizatorilor să călătorească în orice zonă de pe Glob, însă puţini cetăţeni realizează faptul că oricine le poate vizualiza casa cu foarte mare uşurinţă. Acestea sunt doar câteva dintre problemele create de era diigitală, probleme de care se poate folosi oricine, inclusiv utilizatorii de relaţii publice.

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: