//
cititi...
Promovare virală

Segmentarea publicului se face pe Youtube?

 

Termenul marketing  a fost folosit încă din epoci străvechi, dar fără cunoştinţă de cauză. Asta înseamnă că în Evul Mediu, ori în Antichitate, comercianţii ofereau produse/servicii unui segment larg de populaţie.

Ulterior, fenomenul a căpătat alte nuanţe : vânzătorii de mărfuri au început să-şi facă publicitate. S-a ajuns astfel de la publicitatea întreprinsă în mod ambulant, la spoturi publicitare, care ademenesc consumatorii din ziua de azi.

Mai mult, au apărut agenţii specializate şi a început să se pună preţ şi pe părerea publicului, a cetăţeanului în căutarea unui produs îndeajuns de bun pentru a-i satisface necesităţile.

Dacă în Evul Mediu nu existau calculatoare, acum dispunem de nu numai de de un PC conectat la internet, ci şi de alte inovaţii tehnologice(I-pad, I-pod).

Dar, să revenim la ideea susţinută mai sus. Când comercianţii au văzut că treaba merge bine, s-au hotărât să se autopromoveze, sau să apeleze să apeleze la instituţii specializate pe acest domeniu.

De la banalele promoţii şi până la spoturile publicitare n-a fost decât un pas. Odată cu dezvoltarea afacerilor proprii, cetăţenii implicaţii în comerţ(în mod individual, sau coagulaţi în firme) s-au gândit să-şi fidelizeze publicul.

Totuşi, această fidelizare nu s-ar fi putut realiza fără o « cvasi-selectare » a publicului, a clienţilor. Cvasi-selectare în sensul că firma/comerciantul, trebuie să acopere ineteresele mai multor personae, fapt irealizabil.

Aşa s-a trecut la segmentarea publicului. Metoda segmentării a fost adoptată pentru a avea clienţi fideli, sau pentru a oferi serviciul dorit omului care îl şi cere.

Probabil că acel client se va plafona la nivelul calităţii, al cantităţii, al preţului, sau la puterea brandului.

Ceea ce era logic deja, e că multe afaceri s-au mutat pe mediul online. Cumpărătorul poate să vadă oferta, dinainte de a ajunge la magazin.

Ce legătură ar putea fi între promovarea virală, marketing şi vânzări ?

E de fapt destul de simplu. Un filmuleţ postat pe YouTube produce reacţii(pozitive sau negative), astfel este segmentat publicul(pe componenta de marketing), iar vânzările cresc/scad.

Voi « condimenta » prezentarea de faţă cu un exemplu.

Câţi dintre voi nu au văzut măcar o reclamă la Pepsi ?

Pepsi e un brand cunoscut, care e într-o competiţie acerbă cu Coca-Cola. Un plus a fost adus în reclamele Pepsi de către vedetele din fotbal. De la Henry şi până la Kaka, mulţi fotbalişti s-au perindat prin reclamele acestui brand.

Aşadar, degeaba ai un produs bun, dacă nu-l promovezi cum trebuie.

Am ales să ilustrez textul prin următoarele videoclipuri :

Reclamă Pepsi

Reclamă Coca-Cola

Alegerea vă aparţine!

 

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: