//
cititi...
Reţele sociale

Stirile pe site-urile de socializare

Intr-un editorial pe bbc.co.uk, Kevin Bakhurst scrie despre modurile in care social media a influentat felul in care functioneaza o redactie de stiri. In general noile tehnologii sunt adoptate de catre jurnalisti pentru ca le face munca mai usoara: masina de scris a fost inlocuita de calculator, email-urile au devenit o forma fireasca de a comunica, smartphone-ul se dovedeste a fi gadgetul ce le are pe toate necesare pe teren si multe altele ce au devenit atat de banale in viata de zi cu zi, incat nici nu ne mai impresioneaza.

Pentru cei de la BBC, social media joaca urmatoarele roluri:

  • ajuta la colectarea stirilor (newsgathering)
  • imbunatateste felul in care interactioneaza cu audienta
  • sunt folosite ca o platforma pentru continutul de stiri

Un rol si mai important este jucat de catre social media pentru utilizatori. Prietenii de pe Facebook au devenit pentru foarte multi surse credibile de informare, prin link-urile interesante pe care le distribuie. De aici si termenul de curatori, cei care filtreaza anumite domenii si distribuie continutul pe site-urile de socializare. Mashable citeaza un blogger care spunea ca pentru prima data cei mai multi vizitatori au venit de pe Facebook sau Twitter si nu de pe Google, cel mai folosit motor de cautare.

Cand vine vorba despre felul in circula stirile in ziua de astazi, imi vine in mintea o replica a unui student citat in cartea „Ce ar face Google?”: „daca stirea este importanta cu siguranta va ajunge la mine”. Mai mult ca sigur va ajunge la el prin site-urile de socializare, pentru ca astazi „news is more social than ever”.

Mai nou, multe dintre ziare au creat aplicatii pentru Facebook prin care sa-si distribuie continul. Aplicatia ziarului Guardian este un exemplu de succes, acestia mentionand ca mai bine de 4 milioane de utilizatori au folosit aplicat, iar 1 milion dintre acestia o acceseaza zilnic. Aceste aplicatii ating un public mai greu accesibil pentru organizatiile media, utilizatorii sub 24 de ani.

Astfel, pe langa noutatile despre ce a facut in online fata din grupa III, site-urile de socializare reusesc sa integreze stirea de care nu stiai ca ai nevoie.

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: