//
cititi...
Conţinut generat de utilizatori

Conținutul generat de utilizatori pe micile ecrane

Martor Ocular- Realitatea.net

 

 

 

 

Acesta e îndemnul pe care telespectatorii îl primesc din ce în ce mai des din partea televiziunilor. Conținutul generat de utilizatori își face loc, încet, dar sigur, în jurnalele televizate. În România există posturi ca Antena 1, Antena 3 sau Realitatea TV care încurajează telespectatorii să filmeze sau să fotografieze evenimente sau lucruri ieșite din comun pe care să le trimită la redacție. În cazul unor evenimente  spontane jurnaliștii pot fi ultimele persoane care ajung la fața locului. De cele mai multe ori, trecătorii sunt primii care le surprind. În acest mod, o persoană potrivită, aflată la locul și momentul potrivit, înarmată cu tehnologia potrivită (telefon cu cameră foto/ video) poate să îndeplinească rolul de jurnalist pentru o zi dacă trimite informația pe care o deține unei redacții. La apelul televiziunilor, mulți oamenii se înghesuie să trimită clipuri inedite, însă multe dintre ele nu sunt fapte de presă, ci doar filmuțe despre bebeluși și animale. Este destul de greu să înveți o masă mare de oameni ce e acela un fapt de presă, când el a fost obișnuit să privească la televizor și să-și primească doza de știri. Nu sunt foarte mari șansele de a educa masele în ceea ce privește modul în care se face jurnalismul. Drept dovadă este filmulețul care urmează, postat de un utilizator la rubrica Martor Ocular al site-ului Realitatea.net.

Chef de chef de Revelion
Mă întreb cât de departe se va ajunge cu distribuirea conținutului de la utilizatori. Poate vom ajunge un timp în care jurnalele TV vor fi realizate doar din aceste conținuturi. Televiziunile vor avea o echipă uriașă, dar în realitate inexistentă pentru că reporterii se vor schimba de la o zi la alta. Renumele unui jurnalist și constanța în aparițiile editoriale reprezintă un factor important în fidelizarea publicului. Dacă, însă, jurnaliștii se vor schimba mai repede decît culoarea unui cameleon ce trece dintr-un mediu în altul telespectatorii vor fi confuzi să vadă noi fețe. Audiența nu va mai avea niciun motiv să prefere un post în detrimentul altuia.
Unele televiziuni românești au început să fie infestate cu microbul conținutului difuzat de utilizatori. Va trebui să mai așteptăm până virusul se va răspândi peste tot corpul mediatic pentru a putea da un verdict asupra eficienței sau ineficienței participării publicului la informarea de masă.

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: