//
cititi...
Tehnologii noi de comunicare, Uncategorized

Cum au schimbat tehnologiile noi de comunicare modul in care comunicam?

Mereu m-am gândit la faptul că evoluția tehnologiei a condus încetul dar sigur către o involuție a speciei umane. Îmi amintesc la sfârșitul anilor ’90 cât de pline erau parcurile de copii, cum pe aleile din fața blocurilor era trasat cu creta ”Șotronul”, cum se jucau “Rațele și vânătorii”, cât de frumoși și lipsiți de griji eram odată …

După ’90, lucrurile nu s-au schimbat foarte mult. Încă se mai păstraseră din obiceiuri, însă spre sfârșitul anului 1998, când practic au dat năvală sălile de jocuri deschise cu și pentru copiii care aveau să devină dependenți, spiritul copilăriei începea să se piardă cu timpul. Cred că și eu aș fi fost într-o situație asemănătoare, aș fi stat cu orele într-o sală de jocuri, m-aș fi apucat de Counter Strike in 2000, doar ca am avut o mare problemă: n-am suportat mirosul de “izpirație” din respectivele încăperi! Din această cauză, le-am ocolit pe cât se poate.

N-are sens să vorbesc acum despre cum au evoluat calculatoarele, însă trecem la următorul nivel. Se întâmpla in 2001-2002, când în România era la mare modă să ai telefon mobil. Îmi amintesc de telefonul mamei, uriaș de-a dreptul, greu cât o cărămidă, și cu o antenă mai lungă decât telefonul în sine. Abia când am intrat la liceu, în 2002, am pus și eu mâna pe un astfel de gadget. Modelul verde de Alcatel One Touch Easy mi s-a părut fabulos la vremea respectivă, cu timpul a devenit demodat, dar eu n-am să-l uit pentru că a fost primul meu telefon!

Legat de tehnologie, îmi amintesc despre faptul că în 2000 am reușit să intru în posesia unei agende digitale. În care puteam să scriu, să-mi fac diverse însemnări, să-mi notez contacte și numere de telefon. Super! Până în momentul cănd, după ce am “călărit-o” timp de două săptămâni, mi-am dat seama că nu-mi folosește la nimic! “Sunt prea mic pentru așa ceva”, mi-am zis. Așa că am dat-o mai departe cadou.

Când în 2003 m-am ales și eu cu un calculator mai de Doamne-ajută, și când mi-am pus și internet, mi-am zis: “Wow, ce tare sunt!”. Dar prietenii mei aveau grijă mereu să mă liniștească și să mă ajute sa revin cu picioarele pe pământ. Îmi spuneau că a apărut nu știu ce model de laptop, cu nu știu ce fel de conectivitate, lucruri complicate, nu gluma!

Ca să nu mai vorbesc despre faptul că o viață am fost pasionat de filme! M-am născut cu microbul acesta în sânge, așa că mi-am folosit video-ul din dotarea familiei, pentru a înregistra cam tot ce se dădea pe la televizor. Aveam grijă ca atunci când sunt reclame, să opresc înregistrarea și să-mi fac propria colecție de filme, care nu însuma “decât” vreo 300 de casete. La prima vedere ar suna puțin, dar dacă ne gândim că odată cu evoluția tehnologiei care permitea înregistrarea cu sistemul LP (long play) ajungeam să pun cam 8-9 ore pe o caseta, înmulțind cu numărul lor, reies în jur de 1000 de filme. Mai vechi, mai noi, toate de calitate! Între timp, s-au dus și video-urile, au apărut DVD-urile, și mai apoi, Blu-Ray disc-urile. Unde se va ajunge?

Asta mă întreb și eu când văd că în zilele noastre tot mai mulți copii de 8-9 ani umblă cu I-Phone-uri. Ei care nici măcar nu știu bine să citească. Vina e doar a părinților care nu înțeleg faptul că peste ani, copiii lor ar putea plânge când vor afla cât au luat la bacalaureat. Dar e o problemă discutabila … Cert e că îmi mențin părerea exprimată inițial. Noile tehnologii au schimbat soarta noastra, nu într-una mai bună, pentru că deși ne-a oferit posibilitatea de a fi mai avansați și de a comunica mai ușor cu ceilalți, ceea ce e un avantaj, am depășit această limită și am ajuns să fim puși în situația de a nu mai face diferența între viața reală și cea virtuală. Și de aia se întâmpla ca atunci când ne lovim de o situație delicată, să punem mâna pe telefon și să întrebăm un prieten: “Ce și cum să facem?”. Adică o sunăm pe mama, săraca, ne va spune când și cum să mâncăm, și eventual cum să ne și ștergem pe la gură. Asta pentru că noi n-am învățat. Am studiat în schimb cum anume se utilizează I-Pad-ul de ultimă generație!

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

