//
cititi...
Media tradiţionale

Publicitatea neconventionala

Asta e un subiect delicat, dar foarte interesant. Spun delicat pentru ca abordand o maniera neconventionala risti mult, fie din punct de vedere financiar fie din punct de vedere al imaginii produsului pe care incerci sa il promovezi, existant posibilitatea fie sa obtii ceva demn de toata lauda sau, dimpotriva, ceva demn de toata jena. Asa cum nimeni, dupa atita vreme, nu poate spune ce e gravitatia, tot asa nimeni nu poate spune precis ce inseamna publicitatea neconventionala. Lumea crede ca daca pui o sticla de suc pe masa intr-un film ai facut publicitate neconventionala. Fals ca o bancnota de 7 dolari. Asa cum poti sa fii tinar la 60 de ani sau batrin la 30, asa si cu neconventionalul. Un product placement facut facil si evident e publicitate cit se poate de conventionala, iar un spot tv de 30 de secunde care te face sa-l mai vezi o data si despre care ajunge sa se vorbeasca e publicitate neconventionala. Practic, singurul mod in care poti face azi publicitate valabila este sa nu fii conventional, sa faci ceva diferit de ceilalti, ceva care sa atraga atentia, sa nu se stearga din memorie la un minut dupa contactul cu publicul. Chiar daca pare subiect de Cosmopolitan, scopul clientilor de publicitate este sa atraga si sa mentina la un nivel optim atentia publicului, iar asta se poate face numai oferind ceva deosebit, special, surprinzator, adica -bingo!- neconventional. Intr-un fel sau altul, Clientii vor incepe sa-si asume riscul abordarilor neconventionale, chiar daca neconventionalul (capacitatea de a surprinde si de a ajunge acolo unde publicitatea celorlalti nu ajunge) e ceva imposibil de masurat. Cine va ramine exclusiv in aria seductiei obisnuite va ramine fara efect la public, iar asta nu e un lucru rau, selectia naturala face parte din viata. Clientii care nu se vor adapta noului mediu vor disparea si cu asta basta. Acum, pe criza, neconventionalul pare solutia cea mai la indemina, pentru ca livreaza un Return of Investment incomparabil si asta suna bine cind bugetele sint suple. Atunci cind banii sint multi, cea mai simpla solutie e sa dai cu bidineaua, sa te vezi peste tot. Cind nu mai ai buget pentru varuit, esti obligat sa-ti mai pui capul la contributie si atunci probabilitatea de a alege o solutie neconventionala creste exponential. Oportunitatea pe care criza o ofera abordarii neconventionale este aceea ca deschide ochii unora. Iar asta e cel mai frumos lucru care ni s-ar putea intimpla.

Este adevarat ca nu orice poate face publicitate neconventionala si risti, dar si daca iti iese oamenii nu te vor uita …

Advertisements

Discussion

One thought on “Publicitatea neconventionala

  1. Monica, as dori sa discutam despre demersurile tale din trecut, care acum sunt prezentul meu… si vreau sa nu ajung in situatia ta, daca vezi mesajul apeleaza-ma te rog pe ddark_mindd@yahoo.com poate impreuna… reusim?

    Posted by VolanuLaAnimal | March 28, 2015, 6:02 pm

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: