//
cititi...
Tehnologii noi de comunicare

Cum a schimbat noile tehnologii de comunicare PR-ul?

Toate noile tehnologii de comunicare au implicatii majore pentru relaţiile publice. Indiferent de forma în care apar (bloguri, podcasturi sau videoclipuri pe Youtube), Internetul şi reteaua World Wide Web au transformat modurile în care publicurile au acces la informaţie. Rolul tradiţional al gatekeeperilor mediatici este în continuă schimbare. Mai mult decât atât, un spectru larg de tehnologii, de la sateliţi, până la telefoane mobile şi video-comunicate de presă au devenit instrumente standard care continuă să influenţeze practicile şi politicile de relaţii publice.

Tehnologia influenţează de multă vreme modul în care practicienii îşi desfăşoară munca. Dacă înainte comunicatele de presă erau tiparite şi trimise apoi prin poştă sau prin fax, astăzi ele sunt scrise direct pe computer şi trimise prin e-mail. PR Newswire a transmis primul comunicat electronic pe 8 martie, 1954. Comunicatul a fost trimis către 12 canale media din New York. În 2007, o varietate de agenţii oferă o arie de servicii media online, de la RSS feed până la servicii de ProfNet şi monitorizare media gratuită. Video-comunicatele de presă sunt transmise digital prin satelit sau pe Internet. Sondajele de opinie se fac prin intermediul WWW. Fotografia şi producţiile video sunt produse şi transmise digital.

Din moment ce mare parte din strategiile şi tacticile de relaţii publice se bazează pe utilizarea media, odată cu evoluţia tehnologică mediatică, practicienii şi-au adaptat la rândul lor metodele. Unele dintre aceste adaptări au fost de ordin strategic şi au fost făcute premeditat pentru a îmbunătăţi eficienţa şi eficacitatea diferitelor tactici sau tehnici. Însă alteori, schimbările au fost poate subtile şi neintenţionate, putând chiar influenţa practicile în mod negativ.

Tehnologia are implicaţii profunde asupra conţinutului şi mesajelor dezvoltate şi utilizate în relaţiile publice. Blogurile, podcast-ul, site-urile Web, toate oferă vehicule de distribuire a mesajelor către o mulţime de publicuri. Utilizarea excesivă a fişierelor audio şi video – podcast, vodcast – reprezintă una dintre tendinţele actuale. Mai mult decât atât, aceste media pot chiar influenţa caracterisiticile mesajelor. Mesajele text difuzate prin intermediul telefoanelor mobile au devenit un mijloc foarte eficient de a atinge publicurile mobile, în special tinerii. Datorită specificităţii acestui mediu de comunicare, mesajele trebuie să se încadreze în anumiţi parametri stricţi, printre care se numără utilizarea doar a textului, mesaje scurte şi de multe ori chiar reducerea la prescurtări precum LOL (pentru „lots of laughs”) sau „c2it” (pentru „see to it”). Site-ul Lingo 2 Word Web oferă o listă alfabetică a terminologiei folosite în mesajele text precum şi o aplicaţie pentru necunoscători care traduce un text în acest tip de limbaj. Şi comunicatele de presă trebuie să fie adaptate formatelor pentru telefoanele mobile şi alte media de acest tip. Introducerea link-urilor într-un mesaj este importantă, pentru că le permite consumatorilor să reacţioneze imediat dacă mesajul i-a interesat. Media interactive, inclusiv jocurile online, devin instrumente din ce în ce mai importante pentru relaţiile publice, pentru că jocurile sponsorizate sunt adesea utilizate pentru a atinge în special publicurile tinere.

Reţelele sociale, precum MySpace, şi site-urile cu un conţinut video, precum YouTube, au de asemenea implicaţii supra relaţiilor publice. Din moment ce milioane de utilizatori îşi petrec din ce în ce mai mult timp utilizând astfel de site-uri, aceste medii online devin din ce în ce mai relevante pentru strategiile comunicaţionale ale organizaţiilor. Totuşi, modul în care se poate comunica pe astfel de site-uri, în condiţiile în care regulile sociale şi culturale sunt chiar mai puternice decât cele legale, rămâne o problemă. În acelaşi timp, consumatorii sunt imputerniciţi de tehnologiile digitale să-şi exprime opiniile mult mai puternic prin intermediul site-urilor sociale, inclusiv creându-şi şi postându-şi propriile videoclipuri sau comentând împortivă practicilor organizaţionale pe care le consideră incorecte. Pentru multe organizaţii devine o adevărată provocare să răspunda eficient unor astfel de atacuri. Transparenţa, reacţia imediată şi claritatea reprezintă elemente cheie în acest proces.

In concluzie, noile tehnologii de comunicare nu a avut un impact important doar in PR ci si in toate activitatile oamenilor pe care le fac zi de zi.

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: