//
cititi...
Tehnologii noi de comunicare

Jurnalistii si internetul.

De la Twitter la mash-up media, noile tehnologii au implicatii majore pentru relatiile publice.  Indiferent de forma în care apar (bloguri, podcasturi sau videoclipuri pe Youtube), Internetul şi reteaua World Wide Web au transformat modurile în care publicurile au acces la informaţie.
Tehnologia influenţează de multă vreme modul în care practicienii îşi desfăşoară munca. Dacă înainte comunicatele de presă erau tiparite şi trimise apoi prin poştă sau prin fax, astăzi ele sunt scrise direct pe computer şi trimise prin e-mail.

Din 1990 şi până astăzi, utilizarea Internetului de către jurnalişti a evoluat până la a deveni o rutină zilnică a reporterilor şi editorilor. Studiul Media in Cyberspace din 2004 a decoperit:

-98% dintre jurnalişti au declarat că sunt online măcar o dată pe zi pentru a-şi verifica mail-ul;
-Jurnaliştii petrec circa 15 ore pe săptămână citind şi trimiţând mail-uri;
-76% dintre reporteri caută online surse noi de ştiri;
-73% dintre reporteri caută comunicate de presă online;
-53% dintre jurnalişti primesc alerte de ştiri pe mail. Acest procentaj este dublu faţă de cel din 1995, când doar 25% dintre jurnalişti primeau alerte de ştiri pe mail.
-Majoritatea jurnaliştilor au două adrese de mail. 12% au şase sau mai multe. În mod evident, adresele diferite de mail sunt folosite în scopuri diferite.
-24% dintre jurnalişti foloseau serviciile tip messenger în 1999; până în 2004, 44% foloseau astfel de servicii;
-81% dintre jurnalişti intră zilnic online pentru a naviga pe Internet;
-92% dintre jurnalişti intră online pentru a face cercetare privind ştirea la care lucrează. Din ce în ce mai mulţi jurnalişti folosesc site-urile de corporaţie pentru a obţine informaţii. De fapt, jurnaliştii care lucrează pentru reviste au declarat că atunci când în cazul ştirilor de ultimă oră nu este disponibilă o sursă de informaţie live, site-urile corporative constituie prima alegere pentru obţinerea de informaţii.
-55% dintre canalele media tiparite îşi folosesc cel puţin ocazional site-urile web pentru a publica ştirile înaintea versiunii tipărite.

Procentul a crescut din 1999, când 42% foloseau site-ul web pentru a publica ştirile înaintea versiunii tipărite.

O mare parte din jurnalişti preferă să primească fotografii, materiale audio şi video.

-46% dintre redactorii revistelor preferă să primească imagini digitale.
-26% preferă prezentările în Power Point.
-26% preferă materialele video realizate integral.
-61% dintre redactorii ziarelor preferă să primească fotografii digitale sau alte imagini.
-Circa o treime din toate canalele media audiovizuale preferă să primească fişiere audio de pe site-uri web.
-20% dintre canalele media audiovizuale primesc fişiere video online.

Acestea fiind spuse in acest ultim articol,  sper ca v-am facut cat de cat sa intelegeti care eate rolul noilor tehnologii de comunicare in mass-media si cum influenteaza noile tehnologii meseria de jurnalist.

documentare:http://www.pr-romania.ro/articole/pr-20/169-pr-20-i-consecinele-noilor-tehnologii-asupra-relaiilor-publice.html

Advertisements

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: